فروشگاه اینترنتی سی سی
فروشگاه اینترنتی سی سی

فروشگاه اینترنتی سی سی

30c

ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

هدف از این رساله مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارائه می شود


مشخصات فایل
تعداد صفحات397
حجم2586 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

این پایان نامه در مورد کیفیت خدمات می باشد و در آن به ارائه مدلی مناسب جهت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) می پردازیم.در این پایان نامه در مورد ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی به تفصیل صحبت می شود .مدیریت کیفیت خدمات در راهنمایی و رانندگی بررسی می شود و مدلی مناسب برای آن ارائه می شود.

 

 

امروزه در بخش خدمات عمومی، توجه به کیفیت محصولات و خدمات به-عنوان یک مطالبه عمومی از حاکمیت تلقی می گردد. سازمان های عمومی تلاش زیادی برای استقرار مدیریت کیفیت فراگیر  TQM جهت بهبود و ارتقاء کیفیت خدمات به شهروندان دارند. پلیس نیز یک سازمان حاکمیتی عمومی است که مأموریت  اصلی آن در بخش پلیس راهنمایی و رانندگی، اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و امور توزین و حفظ حریم راه های کشور است.

 

 

در افق چشم‌انداز سند 1404 پلیس ایران باید؛ پلیسی برتر، الگوساز و الهام‌ بخش در منطقه باشد. در راستای چشم انداز، پلیس راهنمایی و رانندگی در سنوات اخیر در ارائه خدمات به شهروندان از بُعد سخت افزاری، نرم افزاری، تلاش زیادی نموده و موفقیت هایی نیز داشته است. ولی خدمات ارائه شده از بُعد کیفیت در چه سطحی و بر چه معیاری استوار است جای بررسی دارد، زیرا هنوز مشکلات زیادی در بخش ارائه خدمات و بُعد کیفیت خدمات وجود دارد. مسئله اساسی آن است که اصولا ًابعاد کیفیت خدمات کدامند؟ ابعاد و مؤلفه های کیفیت خدمات راهور کدامند؟ چه مدلی برای مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مناسب است؟ 

 

 


      روش پژوهش حاضر ماهیتاً پیمایشی- اکتشافی (غیرآزمایشی) و از لحاظ هدف کاربردی می باشد. این پژوهش با هدف ارائه مدل مناسب مدیریت کیفیت خدمات راهور انجام شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسش نامه استفاده گردید. در این تحقیق به ترتیب ابعاد مدل کیفیت خدمات راهور، با الهام از مدل های سنجش کیفیت خدمات Servqual، EFQM، E-SQ، ZRM، و. به  شیوه تحلیل کیفی با نظر خبرگان مشخص شد. در گام بعدی؛ با استفاده از تحلیل کمی، ابعاد مدل حاصله را با روش تحلیل عاملی تأییدی آزمون گردید. ابعاد و مؤلفه که ضریب بار عاملی آن بزرگ تر از 5/0 بود تأیید شد و جز مدل کیفیت خدمات راهور قرار گرفت.

 


      جامعه آماری شامل کارکنان راهنمایی و رانندگی ستاد ناجا و تهران بزرگ می باشند. حجم نمونه برابر فرمول کوکران 200نفر به شیوه تصادفی انتخاب گردیدند. یافته های تحقیق نشان می دهد که مدل مناسب کیفیت خدمات راهور دارای 13بعُد شامل: ظاهر فیزیکی، کیفیت خدمات الکترونیک، مشروعیت و مقبولیت، حفظ ارزش‌های اسلامی، سازگاری فرهنگی، قابل اعتماد بودن، اطمینان دادن، کیفیت رفتاری، پاسخ گویی به شهروندان، پاسخ گویی قانونی، موقعیت، الزامات عملکردی، فن آوری اثربخش، و 65 مؤلفه می باشد.

 

 

 

واژگان کلیدی
کیفیت (Quality)، کیفیت خدمات (Service Quality)، پلیس راهنمایی و رانندگی (Traffic police)، مدیریت کیفیت فراگـیر (Total quality management)، مدیریت ارتبـاط با شـهروندان1 کیفیت خدمات الکترونیک (Electronic service Quality)، پاسخ گویی (Response).

 

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب
فصل اول: طرح و کلیات تحقیق .    1
1-1  مقدمه .    2
2-1  بیان مسأله .    3
3-1  اهمیت و ضرورت تحقیق .    4
4-1  پرسش های تحقیق     5
5-1  معرفی مدل مفهومی تحقیق .    6
6-1  تعاریف نظری و عملیاتی     7


فصل دوم: مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین     13
1-2  مبانی نظری تحقیق     14
    1-1-2  تاریخچه مدیریت کیفیت در سازمان ها      14
    2-1-2  تئوری مدیریت کیفیت جامع و تحولات آن .    19
    3-1-2  مدل های مدیریت کیفیت در کل .    28
    4-1-2  تفاوت مدیریت کیفیت در خدمات و تولید .      43
    5-1-2  نمونه ای از مدل های مدیریت کیفیت در خدمات     49
           1-5-1-2  مقیاس SYSTRA-SQ       52
           2-5-1-2  مدل کیفیت خدمات پاراسورامن     53
           3-5-1-2  مدل لهتینن و لهتینن .    57
           4-5-1-2  مدل گاروین     58
           5-5-1-2  مدل گرونروز     58
           6-5-1-2  مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی مور     59
           7-5-1-2  مدل های ZRM  .    60
           8-5-1-2  مدل های پاسخ گویی در خدمات .    75
           9-5-1-2  مدل کیفیت خدمات الکترونیک E- SQ .    84
          10-5-1-2  مدل کیفیت پشتیبانی خدمات الکترونیکی E-Recs-Qual .    88
    6-1-2  مدل کیفیت در پلیس     88
    7-1-2  معیارهای انجمن بین المللی رؤسای پلیس   IACP.    90
    8-1-2  کیفیت در پلیس ایران     91
2-2  پژوهش های انجام شده .    103
    1-2-2  پژوهش های انجام شده داخلی در حوزه مدیریت کیفیت خدمات .    103
    2-2-2  تحقیقات خارجی انجام شده .    108
3-2  دلایل استفاده از TQM در مدل کیفیت راهور .    118
    1-3-2  دلایل استفاده از مدل EFQM  در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    2-3-2  دلایل استفاده از مدل Servqul در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    3-3-2  دلایل استفاده از مدل E- SQ در مدل مفهومی کیفیت راهور     120
    4-3-2  جمع بندی دلایل استفاده از مدل مفهومی تحقیق .

 

فصل سوم: روش  اجرای تحقیق      130
1-3  روش اجرای پژوهش     131
2-3  پرسش های تحقیق .    137
3-3  هدف های تحقیق     138
4-3  نقشه راه تحقیق     138
5-3  جامعه آماری و نمونه آماری .    139
6-3  روش  تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات .    139
    1-6-3  شیوة تجزیه و تحلیل کیفی     140
    2-6-3  شیوة تجزیه و تحلیل کمی .    140
7-3  روش  گردآوری داده ها و ابزارهای اندازه گیری پ‍ژوهش .    141
8-3  روش تحلیل آماری داده های پرسش نامه  .    142
9-3  ابزار اندازه گیری متغیرها و روایی و پایایی آنها  .    151
10-3  اعتبارسنجی مدل‌های اندازه‌گیری      153
11-3 معرفی ساختار و تشکیلات جامعه مورد تحقیق (پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا)     158

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری یافته های تحقیق      161
مقدمه .    162
1-4  توصیف جمعیت شناسی پاسخ گویان     162
    1-1-4  توزیع جنسی پاسخ گویان .    162
    2-1-4  توزیع سنی جامعه نمونه     163
    3-1-4  توصیف درجه و رتبه پاسخ گویان .    164
    4-1-4  توصیف سطح تحصیلات پاسخ گویان نمونه جامعه آماری     166
    5-1-4  سابقه  خدمت پاسخ گویان     166
2-4  توصیف آماری داده ها     167
3-4  آزمون نرمال بودن مانده ها     178
4-4  پاسخ به پرسش های تحقیق     179
5-4  پرسش فرعی یکم: ابعاد کیفیت خدمات مناسب راهنمایی و رانندگی کدام اند؟ .    180
6-4  پرسش فرعی دوم: مؤلفه ها ابعاد کیفیت خدمات راهور کدامند؟     181
7-4  سؤال اصلی: مدل مناسب مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی چیست؟     185
8-4  بررسی دیاگرام‌های تحقیق و نتایج تحلیل مسیر .    188
9-4  مدل نهایی      188
10-4  یافته های حاصل از مصاحبه با مدیران ارشد راهور .    191

 


فصل پنجم: نتیجه گیری       204
مقدمه      205
1-5  نتایج حاصل از توصیف جمعیت شناسی پاسخ گویان  .    205
2-5  نتایج سؤالات تحقیق        206
    1-2-5  سؤال اول: ابعاد کیفیت خدمات مناسب راهنمایی و رانندگی کدامند؟     206
   2-2-5 سؤال دوم: مؤلفه ها ابعاد کیفیت خدمات راهور کدامند؟  .      228
   3-2-5 سؤال سوم: مدل مناسب مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی چیست؟ .    233
3-5  یافته ها جانبی .      236
4-5  دانش افزایی سهم علمی پژوهش .          236
5-5  محدودیت های پژوهش .    237
6-5  پیشنهادها     237

فهرست منابع و مآخذ .    241

پیوست ها .    247

 

 


فهرست شکل ها
شکل 1-1: مدل مفهومی تحقیق     6
شکل 1-2: قلمرو مدیریت کیفیت جامع .    21
شکل 2-2: جوایز تعالی در قاره های جهان  .    28
شکل 3-2: چرخه دمینگ     30
شکل 4-2: ساختار مدل EFQM  بر اساس ویرایش 2010     32
شکل 5-2: منطق رادار در EFQM .    33
شکل 6-2: مفاهیم پایه ای مدل EFQM .    33
شکل 7-2: مدل شبکه ضوابط پاداش کیفیت ملی مالکوم بالدریج .    37
شکل 8-2: چارچوب ارتباط بین  ابعاد، دیدگاه و فعالیت های کیفیت .    45
شکل 9-2: کیفیت خدمات درک شده     54
شکل 10-2: مدل شکاف کیفیت خدمات .    56
شکل 11-2: ابعاد کیفیت خدمات     59
شکل 12-2: مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی     60
شکل 13-2: نمودار مدل کانو     62
شکل 14-2: روابط با مشتریان     63
شکل 15-2: مدل طیف مصالحه کیفیت خدمات و موقعیت های پیشنهادشده     65
شکل 16-2: مدل گذر خدماتی تعدیل شده     68
شکل 17-2: چارچوب عملیاتی پردازش مشتری     68
شکل 18-2: مدل رفتاری کیفیت خدمات     69
شکل 19-2: فرآیند رضایت مندی و وفاداری مشتری .    70
شکل 20-2: نیازهای کیفیت مشتریان     72
شکل 21-2: مدل سلسله مراتبی کیفیت خدمات .    75
شکل 22-2: انواع پاسخ گویی با رویکرد پیوستاری .    76
شکل 23-2: مدل اقتضایی پاسخ گویی     81
شکل 24-2: توالی ارزیابی ابعاد کیفیت خدمات الکترونیکی     86
شکل 25-2: ساختار مکنا .    94
شکل 26-2: مدل مدیریت کیفیت و تعالی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران .    97
شکل 27-2: ابعاد و مؤلفه های مورد نظر در طرح مکنا .    98
شکل 28-2: ضروریات و امکانات مورد نیاز یک کلانتری از منظر مکنا .    99
شکل 29-2: مدل مفهومی تحقیق .    128
شکل 1-3: نقشه راه تحقیق .    138
شکل 2-3: مدل روش تحلیل داده ها .    141
شکل 3-3: نمودار سازمانی پلیس راهور     160
شکل 1-4: جنس پاسخ گویان نمونه آماری     163
شکل 2-4 : توریع سنی نمونه جامعه آماری تحقیق     164
شکل 3-4: ترکیب درجات پاسخ گویان     165
شکل 4-4: سطح تحصیلات پاسخ گویان .    166
شکل 5-4: مدل قبل از اصلاحات در حالت تخمین ضرایب استاندارد     188
شکل 6-4: مدل نهایی بعد از اصلاحات در حالت تخمین ضرایب استاندارد .    189
شکل 7-4: مدل نهایی در حالت قدر مطلق معناداری (|T-Value|)     190
شکل 1-5: مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی ناجا     235
    
    

    
فهرست جداول
جدول 1-2: خلاصه ای از تعاریف و تئوری های صاحب نظران کیفیت .    18
جدول 2-2: سیرتکاملی کیفیت از نظر انجمن کنترل کیفیت آمریکا .    24
جدول 3-2: ویژگی های مراحل گوناگون تکامل TQM     25
جدول 4-2: ارزش های محوری در مدل های دمینگ بالدریج و اروپایی .    39
جدول 5-2: مفاهیم و ارزش های اصلی در جوایز کشورهای مختلف     41
جدول 6-2: مقایسه عوامل تعیین کننده کیفیت خدمات .    50
جدول 7-2: انواع اشتباهات در خدمت     67
جدول 8-2: گونه های پاسخ گویی در بخش دولتی     78
جدول 9-2: نظام های پاسخ گویی برحسب ارزش ها و انتظارات رفتاری .    78
جدول 10-2: بسط مفهوم پاسخ گویی اجتماعی سازمانی برای سازمان های دولتی .    82
جدول 11-2: مدل های تعالی سازمانی مورد استفاده در پلیس های دنیا .    89
جدول 12-2: تطبیق ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت به تفکیک مدل ها براساس ادبیات تحقیق     121
جدول 13-2: ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت براساس جدول 12-2 .    125
جدول 14-2: ابعاد کیفیت خدمات برگرفته از ادبیات تحقیق برای اخذ نظر خبرگان         127
جدول 15-2: ابعاد تأیید شده مدل مفهومی نهایی تحقیق بر اساس ادبیات تحقیق توسط خبرگان              129
جدول 1-3: ابعاد کیفیت خدمات برگرفته از ادبیات تحقیق      132
جدول 2-3: مشخصات جامعه شناختی خبرگان جامعه مورد تحقیق     133
جدول 3-3: مقایسه نتایج ابعاد کیفیت خدمات بر اساس نظر خبرگان جامعه مورد تحقیق .    133
جدول 4-3: ابعاد تأیید شده مدل مفهومی نهایی تحقیق بر اساس ادبیات تحقیق توسط خبرگان سازمانی      135
جدول 5-3: رده بندی روش های استخراج عامل ها     144
جدول 6-3: معیارهای اعتبارسنجی مدل‌های اندازه‌گیری     154
جدول 7-3: شاخص‌های روایی، پایایی     155
جدول 8-3: ضرایب همبستگی و شاخص روایی منفک  .    157
جدول 1-4: توزیع جنسی پاسخ گویان .    162
جدول 2-4: توریع سنی نمونه جامعه آماری     163
جدول 3-4: توصیف جمعیت شناسی کارمندان جامعه آماری به تفکیک رتبه و جنسیت     164
جدول 4-4: توصیف جمعیت شناسی نمونه جامعه آماری به تفکیک درجه نظامی و رتبه .    165
جدول 5-4: سطح تحصیلات پاسخ گویان .    166
جدول 6-4 : سابقه خدمت پاسخ گویان نمونه جامعه آماری .    167
جدول 7-4: استنباط آماری داده ها     168
جدول 8-4: آمار توصیفی برای متغیرهای تحقیق     177
جدول 9-4: نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنوف     179
جدول 10-4: ضریب عاملی ابعاد کیفیت خدمات راهور     180
جدول 11-4: نتایج بار تحلیل عاملی مؤلفه های کیفیت خدمات راهور     182
جدول 12-4: بارهای متقاطع     186
جدول 13-4: نتایج آزمون معناداری (t) مدل نهایی     191
    


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

ارزیابی کار و زمان بصورت آموزشی

دوره آموزش ارزیابی کار و زمان
دسته بندی صنایع
بازدید ها 18
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1074 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 202
دوره آموزش ارزیابی کار و زمان

فروشنده فایل

کد کاربری 23132
کاربر

 

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی با عنوان  زمان سنجی و ظرفیت سنجی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز (با استفاده از روش کرنومتر STOP WATCH)  به صورت قابل ویرایش  و دارای نمودار و جدول و......میباشد.
فهرست مطالب فایل دانلودی:
 بهره وری و نقش زمان سنجی در ارتقا، بهره وری 
بهره وری در صنعت 
نقش مدیریت در هماهنگ کردن منابع مؤسسه 
مقدمه ای به روش سنجی عملیات(  Work Study)
مراحل مطالعه و بهبود روش 
نحوه رسیدن به روشهای استاندارد عملیات 
روشهای تهیه نمودار فرآیند عملیات OPC 
  نحوه کد گذاری فرآیند عملیات در درخت محصول 
  تعریف کار سنجی یا زمان سنجی 
  اصول اولیه زمان سنجی با کرنومتر 
  نحوه استفاده از فرمهای مورد نیاز در زمان سنجی و محاسبات مربوطه 
  نحوه محاسبه ضریب عملکرد 
  نحوه محاسبه الونسها (ضرایب استراحت مجاز) 
  نحوه محاسبه زمان استاندارد 
  ذکر موارد عملی و کاربردی در صنایع مختلف 
  بررسی مثال عینی و کاربردی جهت مرور کلی مطالب تدریس شده 
  روشهای برآورد نیروی انسانی مورد نیاز خطوط تولید و پشتیبانی تولید
قسمتی از متن :
((بهره وری و سطح زندگی))
1-سطح زندگی: مقصود از سطح زندگی درجه ای از رفاه مادی در دسترس یک شخص یا طبقه یا اجتماع است که برای ادامه حیات و لذت بردن از زندگی لازم است.
سطح زندگی شخص یا خانواده از کشوری به کشور دیگر و حتی در داخل هر کشور، از جامعه ای به جامعه دیگر، تفات بسیار دارد. 
2-نیازمندیهای مربوط به تامین حداقل سطح زندگی رضایت بخش:
احتیاجات اساسی که باید برای نیل به حداقل سطح زندگی نسبتاً مناسب برآورده شوند اساساً عبارتند از:
غذا: غذای کافی برای جبران انرژی که در زندگی و کار روزانه مصرف میشود.
 پوشاک: پوشاک کافی که پاکیزگی بدن و حفاظت در برابر تغییرات جوی را فراهم سازد. 
  مسکن: مسکن در سطحی آن چنان مناسب که سر پناهی توام با سلامت را برای فرد  فراهم کند و به حدی معین از اثاثیه زندگی مجهز باشد. 
  امنیت: امنیت در مقابل دزدی یا تجاوز، از دست دادن فرصتهای اشتغال، و تنگدستی ناشی  از بیماری و پیری
و.......

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی با عنوان  زمان سنجی و ظرفیت سنجی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز (با استفاده از روش کرنومتر STOP WATCH)  به صورت قابل ویرایش  و دارای نمودار و جدول و......میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

 بهره وری و نقش زمان سنجی در ارتقا، بهره وری 

بهره وری در صنعت 

نقش مدیریت در هماهنگ کردن منابع مؤسسه 

مقدمه ای به روش سنجی عملیات(  Work Study)

مراحل مطالعه و بهبود روش 

نحوه رسیدن به روشهای استاندارد عملیات 

روشهای تهیه نمودار فرآیند عملیات OPC 

  نحوه کد گذاری فرآیند عملیات در درخت محصول 

  تعریف کار سنجی یا زمان سنجی 

  اصول اولیه زمان سنجی با کرنومتر 

  نحوه استفاده از فرمهای مورد نیاز در زمان سنجی و محاسبات مربوطه 

  نحوه محاسبه ضریب عملکرد 

  نحوه محاسبه الونسها (ضرایب استراحت مجاز) 

  نحوه محاسبه زمان استاندارد 

  ذکر موارد عملی و کاربردی در صنایع مختلف 

  بررسی مثال عینی و کاربردی جهت مرور کلی مطالب تدریس شده 

  روشهای برآورد نیروی انسانی مورد نیاز خطوط تولید و پشتیبانی تولید

 

 

قسمتی از متن :

((بهره وری و سطح زندگی))

1-سطح زندگی: مقصود از سطح زندگی درجه ای از رفاه مادی در دسترس یک شخص یا طبقه یا اجتماع است که برای ادامه حیات و لذت بردن از زندگی لازم است.

سطح زندگی شخص یا خانواده از کشوری به کشور دیگر و حتی در داخل هر کشور، از جامعه ای به جامعه دیگر، تفات بسیار دارد. 

2-نیازمندیهای مربوط به تامین حداقل سطح زندگی رضایت بخش:

احتیاجات اساسی که باید برای نیل به حداقل سطح زندگی نسبتاً مناسب برآورده شوند اساساً عبارتند از:

غذا: غذای کافی برای جبران انرژی که در زندگی و کار روزانه مصرف میشود.

 پوشاک: پوشاک کافی که پاکیزگی بدن و حفاظت در برابر تغییرات جوی را فراهم سازد. 

  مسکن: مسکن در سطحی آن چنان مناسب که سر پناهی توام با سلامت را برای فرد  فراهم کند و به حدی معین از اثاثیه زندگی مجهز باشد. 

  امنیت: امنیت در مقابل دزدی یا تجاوز، از دست دادن فرصتهای اشتغال، و تنگدستی ناشی  از بیماری و پیری

 

و.......

 

سنجش هی گروپ

هی گروپ پرسشنامه سنجش رضایت
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 37
فرمت فایل doc
حجم فایل 51 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 5
پرسشنامه سنجش رضایت شغلی هی گروپ همراه با تفسیر

فروشنده فایل

کد کاربری 7173
کاربر

هی گروپ
پرسشنامه
سنجش رضایت

همکار گرامی

با سلام، پرسشنامه‌ای که ملاحظه می‌فرمائید------------------------------------- خواهشمندیم که با پاسخگویی دقیق، امکان شناخت بهتر فضای شرکت را فراهم نمائید تا واحد منابع انسانی بتواند برای بهبود شرایط کاری و تقویت روحیه همدلی و همکاری، اقدامات مؤثری را بکار بندد.

پیشاپیش از همکاری سازنده شما، تشکر و قدردانی می شود.

  1. لطفاً به تمام سوالات پاسخ دهید.
  2. پاسخ صحیح یا غلطی وجود ندارد. برای هر پرسش، ‌پاسخی را انتخاب نمایید که با نظر شما بیشترین انطباق را دارد.
  3. اطلاعات پرسشنامه کاملا محرمانه و بی نام می باشد.
  4. جهت تکمیل نظرسنجی حدود 20 دقیقه وقت نیاز است.
  5. دقت و صراحت شما، در پاسخ به پرسش ها موجب افزایش اعتبار این نظرسنجی می باشد.

 

1-لطفاً میزان تحصیلات خود را مشخص کنید؟

1)زیر دیپلم□     2)دیپلم□    3)فوق دیپلم□    4)لیسانس□    5)فوق لیسانس □   5)دکتری □

جزوه مدیریت مالی

جزوه مدیریت مالی 1
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 18
فرمت فایل pptx
حجم فایل 476 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 304
جزوه مدیریت مالی 1

فروشنده فایل

کد کاربری 23132
کاربر

 

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.
فهرست مطالب فایل دانلودی:
فصل اول: کلیات
فصل دوم: ارزش زمانی پول
فصل سوم: قیمت اوراق بهادار
فصل چهارم: مخاطره و بازده
فصل پنجم: هزینه سرمایه
فصل ششم: بودجه بندی سرمایه ای
قسمتی از متن :
هدف مدیریت مالی:
   هدف اصلی مدیریت مالی، بکارگیری مهارتهائی است که با استفاده از آن مهارتها هدف اصلی بنگاههای اقتصادی، که همانا حداکثر کردن ثروت صاحبان بنگاه است، محقق گردد.
هدف اصلی بنگاههای اقتصادی:
برخی افراد هدف اصلی بنگاههای اقتصادی را حداکثر کردن سود می دانند. اما این دیدگاه به دلایل زیر اشکال دارد:
کلمه سود دارای تعاریف مختلفی است.
سودی که در حسابداری تعریف می شود، ارزش زمانی پول را در نظر نمی گیرد.
کیفیت فعالیت را در نظر نمی گیرد و همچنین سایر اهداف واحدهای تجاری از جمله اهداف اجتماعی را در بر نمی گیرد.
    هدف اصلی یک واحد تجاری را می توان حد اکثر کردن ارزش بنگاه در بلندمدت دانست. این هدف را می توان به شکل حداکثر کردن ثروت بیان نمود. با این دیدگاه، بجای تمرکز مستقیم بر روی سود، ارزش جاری بنگاه مورد تاکید قرار می گیرد. طبیعتا بین ارزش فعلی بنگاه و ارزش آن در بلند مدت ارتباط وجود دارد. اگر پیش بینی شود که ارزش آینده بنگاه بالاست، ارزش جاری آن نیز بالا خواهد بود زیرا در مدیریت مالی ارزش هر دارائی سرمایه ای برابر ارزش فعلی وجوهی است که آن دارائی نصیب صاحبش خواهد کرد.
وظایف مدیر مالی:
مدیران مالی در راستای هدف اصلی مدیریت مالی، آن هدف را به هدفهای آنی تر و سهل الوصول تر ترجمه می کنند. بر این اساس وظایف مدیران مالی از دو دیدگاه قابل بررسی است: 
الف) وظایف مدیر مالی از دیدگاه نقدینگی و سود آوری:
ب) وظایف مدیر مالی از دیدگاه آنچه که باید اداره گردد.
و.............

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

فصل اول: کلیات

فصل دوم: ارزش زمانی پول

فصل سوم: قیمت اوراق بهادار

فصل چهارم: مخاطره و بازده

فصل پنجم: هزینه سرمایه

فصل ششم: بودجه بندی سرمایه ای

 

قسمتی از متن :

 

هدف مدیریت مالی:

   هدف اصلی مدیریت مالی، بکارگیری مهارتهائی است که با استفاده از آن مهارتها هدف اصلی بنگاههای اقتصادی، که همانا حداکثر کردن ثروت صاحبان بنگاه است، محقق گردد.

هدف اصلی بنگاههای اقتصادی:

برخی افراد هدف اصلی بنگاههای اقتصادی را حداکثر کردن سود می دانند. اما این دیدگاه به دلایل زیر اشکال دارد:

کلمه سود دارای تعاریف مختلفی است.

سودی که در حسابداری تعریف می شود، ارزش زمانی پول را در نظر نمی گیرد.

کیفیت فعالیت را در نظر نمی گیرد و همچنین سایر اهداف واحدهای تجاری از جمله اهداف اجتماعی را در بر نمی گیرد.

 

    هدف اصلی یک واحد تجاری را می توان حد اکثر کردن ارزش بنگاه در بلندمدت دانست. این هدف را می توان به شکل حداکثر کردن ثروت بیان نمود. با این دیدگاه، بجای تمرکز مستقیم بر روی سود، ارزش جاری بنگاه مورد تاکید قرار می گیرد. طبیعتا بین ارزش فعلی بنگاه و ارزش آن در بلند مدت ارتباط وجود دارد. اگر پیش بینی شود که ارزش آینده بنگاه بالاست، ارزش جاری آن نیز بالا خواهد بود زیرا در مدیریت مالی ارزش هر دارائی سرمایه ای برابر ارزش فعلی وجوهی است که آن دارائی نصیب صاحبش خواهد کرد.

 

وظایف مدیر مالی:

مدیران مالی در راستای هدف اصلی مدیریت مالی، آن هدف را به هدفهای آنی تر و سهل الوصول تر ترجمه می کنند. بر این اساس وظایف مدیران مالی از دو دیدگاه قابل بررسی است: 

الف) وظایف مدیر مالی از دیدگاه نقدینگی و سود آوری:

ب) وظایف مدیر مالی از دیدگاه آنچه که باید اداره گردد.

و.............

 

سنسورها و کاربری آن

دانلود فایل ورد(Word) پروژه بررسی انواع سنسور و کاربرد آنها در صنعت پروژه بررسی انواع سنسور و کاربرد آنها در صنعت انواع سنسور و کاربرد آنها در صنعت سنسور ها کاربرد سنسور ها در صنعت بررسی انواع سنسور و کاربرد آنها در صنعت پایان نامه دانلود رایگان
دسته بندی برق
بازدید ها 1421
فرمت فایل doc
حجم فایل 4015 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 73
دانلود فایل ورد(Word) پروژه بررسی انواع سنسور و کاربرد آنها در صنعت

فروشنده فایل

کد کاربری 1263
کاربر

عنوان پروژه : بررسی انواع سنسور و کاربرد آنها در صنعت

تعداد صفحات :  ۷۳

شرح مختصر پروژه : در این پروژه به اهمیت کاربرد سنسورها و انواع سنسورهای موجود در صنعت پرداخته شده است.حسگر یا سنسور المان حس کننده ای است که کمیتهای فیزیکی مانند فشار، حرارت، رطوبت، دما، و … را به کمیتهای الکتریکی پیوسته (آنالوگ) یا غیرپیوسته (دیجیتال) تبدیل می کند. در واقع آن یک وسیله الکتریکی است که تغییرات فیزیکی یا شیمیایی را اندازه گیری می کند و آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل می نماید. سنسورها در انواع دستگاههای اندازه گیری، سیستمهای کنترل آنالوگ و دیجیتال مانند PLC مورد استفاده قرار می گیرند. عملکرد سنسورها و قابلیت اتصال آنها به دستگاههای مختلف از جمله PLC باعث شده است که سنسور بخشی از اجزای جدا نشدنی دستگاه کنترل اتوماتیک و رباتیک باشد. سنسورها اطلاعات مختلف از وضعیت اجزای متحرک سیستم را به واحد کنترل ارسال نموده و باعث تغییر وضعیت عملکرد دستگاهها می شوند.

سنسورها جهت تبدیل عوامل فیزیکی مانند حرارت ، فشار ، نیرو ، طول، زاویه چرخش، دبی و غیره به سیگنالهای الکتریکی بکار برده می شوند و به همین منظور سنسورهای مختلفی که قابلیت ‌تبدیل این عوامل را به جریان برق دارا می باشند، ساخته شده اند.با پیشرفت سریع تکنیک اتوماسیون و پیچده تر شدن پروسه های صنعتی و کاربرد روز افزون این شاخه از تکنیک نیاز شدیدی به کاربرد سنسورهای مختلف که اطلاعات مربوط به عملیات تولید را درک و براساس این اطلاعات مقتضی صادر گردد، احساس می شود.

سنسورها به عنوان اعضای حسی یک سیستم، وظیفه جمع آوری و با تبدیل اطلاعات را به صورتی که برای یک سیستم کنترل و با اندازه گیری قابل تجزیه و تحلیل باشد به عهده دارند . در سالهای اخیر سنسورها به صورت یک عنصر قابل تفکیک سیستمهای مختلف صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و پیشرفت سریعی در جهت جوابگویی به تقاضاهای صنعت در این شاخه از علم الکترونیک انجام پذیرفته است .

فهرست مطالب پروژه :

فصل ۱-    سنسور و اهمیت  کاربرد آن

۱-۱-    مقدمه

۱-۱-۱-     سنسور

۱-۱-۲-     عنصر سنسور

۱-۱-۳-     سیستم سنسوری (Sensor system)

۱-۱-۴-     سیستم مولتی سنسور

۱-۲-    انواع خروجیهای متداول سنسورها

۱-۲-۱-     نوع A

۱-۲-۲-     نوع B

۱-۲-۳-     نوع C

۱-۲-۴-     نوع D

۱-۲-۵-     نوع E

۱-۳-    سنسورهای باینری و آنالوگ

۱-۴-    سوئیچهای بدون تماس

فصل ۲-   سنسورهای بدون تماس مغناطیسی

۲-۱-    Reed  سوئیچ

۲-۲-    سنسورهای بدون تماس و فاقد کنتاکت (‌تیغه )

۲-۲-۱-     سنسورهای القایی – مغناطیسی

۲-۲-۲-       سنسورهای بدون تماس بر اساس خاصیت Magnetorsistive

۲-۲-۳-     سنسورهای بدون تماس بر اساس خاصیت HALL

۲-۲-۴-       سنسور Wiegand

فصل ۳-   سنسورهای القایی

فصل ۴-   سنسورهای خازنی

فصل ۵-   سنسورهای نوری

۵-۱-    مثالی جهت سنسورهای نوری

۵-۲-    ساختمان سنسور نوری

۵-۳-    انواع سنسورهای نوری

۵-۳-۱-     سنسورهای نوری انعکاسی ( از نوع بازتاب از روی منشور انعکاس )

۵-۳-۲-     سنسور نوری بازتابی بر اساس انعکاس نور از روی اجسام

۵-۳-۳-     سنسورهای نوری با استفاده از فیبرهای نوری

فصل ۶-   سنسورهای صوتی

۶-۱-    تأثیر حرارت، رطوبت و فشار هوا بر سرعت انتشار امواج صوتی

۶-۲-    تأثیر حرارت اجسام

فصل ۷-   سنسورها از نظر نوع ارتباط

۷-۱-    سنسورهای دو سیمه

۷-۲-    سنسورهای سه سیمه

۷-۳-    سنسورهای چهار و یا پنج سیمه

۷-۴-    تکنیک مدار

۷-۴-۱-     موازی کردن سنسورهای دو سیمه

۷-۴-۲-     اتصال موازی سنسورهای سه سیمه

۷-۴-۳-     سری وصل کردن سنسورهای دو سیمه

۷-۴-۴-     سری وصل کردن سنسورهای سه سیمه

۷-۵-    نکات مهم هنگام استفاده از سنسورها در میدانهای قوی الکترومغناطیسی

۷-۶-    اتصال بار