فروشگاه اینترنتی سی سی
فروشگاه اینترنتی سی سی

فروشگاه اینترنتی سی سی

30c

دانلود پاورپوینت متدلوژی سیستم های نرم (SSM)


سیستم های نرم متدلوژی سیستم های نرم SSM سیر تاریخی SSM ویژگی مسائل نرم ﺑﻜﺎرﮔﻴﺮی ﻣﺘﺪوﻟﻮژی ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻧﺮم
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 56
فرمت فایل ppt
حجم فایل 9665 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
دانلود پاورپوینت متدلوژی سیستم های نرم (SSM)

فروشنده فایل

کد کاربری 23358
کاربر
سیر تاریخی SSM:
از اوایل دهه 1970 و تقریباً همزمان با افزایش انتقادات نسبت به توجه صرف به اثبات گرایی در علوم، نشانه هایی از بروز یک پارادایم جدید در تحقیق در عملیات بروز کرد. روش های سنتی تحقیق در عملیات از حل مسائل غیر کلاسیک باز مانده بود.
به گفته ریتل،«روشهای تحقیق در عملیات..تنها زمانی کاربرد دارند که مهمترین مسائل حل شوند.یعنی بعد از اینکه مسائل سرکش و آشفته ،رام شدند، می توان از تحقیق در عملیات استفاده کرد»(ریتل،1971)

ویژگی مسائل نرم:

موقعیت مسئله: درهم تنیده و آشفته
ساختار و مرزبندی موقعیت: نامشخص
تعریف ضعیف از اجزای مسئله و روابط بین آنها
عدم استقلال موقعیت از افراد
عدم توافق در مورد اهداف و یا اقدامات و در عین حال وجود ارزشها
منافع مشترک برای همکاری
سوال اصلی عمدتاً حول چیستی است نه چگونگی
مواجهه با مسائل نرم
در نظر گرفتن طیف گسترده تر موقعیت های مسئله
توجه به جنبه های انسانی مسئله
کمرنگ شدن بهینه سازی
امکان تفسیر هدف به دلیل ادراک متفاوت از واقعیت هدف غالب: ساخت دهی به مسئله
فرض: سیستم ها جنبه های ذهنی از واقعیت ادارک شده توسط ذینفعان مختلف هستند که افراد بر مبنای تجربه گذشته،آموزش ها، ارزش ها و بستر اجتماعی خود به تفسیر آن می پردازند.
ودر ادامه داریم:

پیدایش متدولوژی سیستم های نرم (SSM)

دسته بندی چکلند از سیستمهای دنیای واقعی

مراحل توسعه SSM

مشتقات SSM

ﺑﻜﺎرﮔﻴﺮی ﻣﺘﺪوﻟﻮژی ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻧﺮم (SSM) ﻫﺎی ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺷﺎﺧﺺ

ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای ﺗﺨﺼﻴﺺ ﻣﻨﺎﺑﻊ آﺑﻲ ﺑﻪ ﺑﺨﺶ ﻣﺼﺮف

فایل پاورپوینت 46 اسلاید

دانلود مجموعه بروشور اعتیاد و آسیب های اجتماعی

دانلود مجموعه بروشور اعتیاد و آسیب های اجتماعی

دانلود مجموعه بروشور اعتیاد و آسیب های اجتماعی

دانلود دانلود مجموعه بروشور اعتیاد و آسیب های اجتماعی

دانلود
 مجموعه
 بروشور
 اعتیاد 
 آسیب های 
اجتماعی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 1379 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

 شامل 14 بروشور به صورت آماده و با فرمت ورد و قابل ویرایش و بسیار آموزنده می باشد که قابل استفاده در سازمان ها و نهاد های اجتماعی مانند بهزیستی مراکز مشاوره دفاتر خدمات کامپیوتری و کافی نت ها و ... می باشد.

دانلود دانلود مجموعه بروشور اعتیاد و آسیب های اجتماعی

دانلود اقدام پژوهی چگونه باعث پیشرفت دانش آموز در درس ریاضی شدم


دانلود اقدام پژوهی چگونه باعث پیشرفت دانش آموز در درس ریاضی شدم

دانلودچگونه باعث پیشرفت دانش آموز در درس ریاضی شدم

دانلود دانلود اقدام پژوهی چگونه باعث پیشرفت دانش آموز در درس ریاضی شدم

دانلودچگونه باعث 
پیشرفت دانش آموز 
در درس ریاضی شدم
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 529 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

مقدمه

آموزش درست ریاضی را چه از نظر ایجاد تفکر ریاضی به منزله «تحول فرهنگی» و چه به لحاظ تفکر منطقی به منزله «تحول سیاسی و عدم وابستگی» و چه به لحاظ بهره‌وری مناسب به منزله «تحول اقتصادی» که نتایج آن در واقع تبدیل نیروی انسانی به سرمایه‌های انسانی «بهره‌‌وری بهینه» خود نیازمند دو عامل مهم آموزش و انگیزش در راستای اهداف بهینه اجتماعی می‌باشد البته آموزش به حد کافی به جامعه در زمنیه‌های مختلف داده شده اما چون ایجاد انگیزه وجود نداشته آموزش نتوانسته کاربرد داشته باشد.برای ایجاد انگیزش در زمینه ریاضیات نیاز به رقابت و رقابت‌پذیر دانش‌آموزان می‌باشد که این رقابت شکل ناسالم به خود گرفته و آموزش از مسیر درست خود منحرف شده در این راستا برای رسیدن به اهداف صحیح می‌توان ابتدا فرهنگ‌سازی مناسب نمود تا جلوی اتلاف سرمایه‌های خانوادگی را گرفت و با دادن اطلاعات درست به دانش‌آموزان و خانواده‌ها و یک اطلاع‌رسانی درست و متحول شدن نظام آموزشی نه در حد یک حرف بلکه تحولی مبنایی و پایه‌ای به راهکارهای درست‌تر و معقول‌تری دست یابیم.  اما سؤال مهمی که مطرح می‌باشد آن است که، چرا عده­ی کمی از دانش‌آموزان به درس ریاضی علاقه­مند می باشند؟ چرا نتایج ارزش­یابی درس ریاضی اغلب فراگیران رضایت بخش نمی باشد؟ چرا بعضی از دانش‌آموزان در زنگ ریاضی دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند؟ چرا بعضی از آموزگاران در تدریس این درس موفقیّت چندانی ندارند؟ به راستی دلیل این ناکامی‌ها چیست و عوامل آن کدامند؟ بی­شک، مهم ترین عاملی که در موفقیت یا ناکامی برخی از معلمان در تدریس ریاضی ، نقش بسزایی دارد، مربوط به روش آنان در علاقه مند کردن دانش‌آموزان به درس یاد شده و چگونگی ایجاد انگیزه و ارائه مطالب درسی به آنان می‌باشد. بر این اساس، عنوان اقدام پژوهی حاضر این است: « راه­کار­های افزایش علاقه­مندی نرگس به درس ریاضی و  انجام فعالیت­های عملکردی آن » و هدف اصلی آن، ایجاد انگیزه و افزایش علاقه در دانش‌آموز  یاد شده نسبت به درس ریاضی و انجام فعالیت های عملکردی آن و پیشرفت فراگیران در آزمون های مداد-کاغذی درس مورد نظر می باشد. از سوی دیگر، این تحقیق در پی آن بود تا علاوه بر افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان به درس ریاضی، میزان مهارت آنان را نیز در انجام آزمون‌های عملکردی و فعالیت‌های خارج از مدرسه، ارتقا بخشم. هم چنین سعی بر آن داشتم تا میزان کاربرد مفاهیم ریاضی را در زندگی روزمره ی فراگیران افزایش داده، و به دلیل تلفیق درس یادشده با سایر دروس، موفقیت دانش‌آموزان در یادگیری درس­های دیگر را نیز امکان پذیر سازد. پیشرفتهای سریع و همه جانبه علوم و تکنولوژی و تحولات عظیم اقتصادی و گسترش بی‌سابقه ارتباطات دیگر دانشهای بشری در قرن بیستم و به ویژه در نیمه دوم آن، مسائل جدیدی را مطرح ساخته است.

در واقع آشنایی جدی با علوم کاربردی- فنی و گاه نظری (محض) امروزی بدون داشتن درک صحیح از مباحث ریاضیات امری دشوار و در واقع محال است. دراین صورت چگونه می‌توان از خلاقیتها و رشد و باروری استعدادهای دانش‌آموزان حمایتی همه جانبه داشت چرا که بارها در سطح مدارس دیده شده است که بعضی از دانش‌آموزان به ایده‌ها و مسائل جدیدی دست می‌یابند یا در زمینه یک مسئله علمی، نظری جدید دارند اما به این نظرات توجه خاصی نمی‌شود.هر معلمی که عهده‌دار تدریس ریاضی است یکی از ضروریات کار او واقف بودن به آسیب‌های آموزشی ریاضی می‌باشد تا بتواند اهداف آموزشی و مفاهیم پیچیده ریاضی را روشن‌تر و ملموس‌تر به دانش‌آموزان انتقال دهد و آنان را فعال‌تر وارد شبکه بازی با موجودات ریاضی نماید.معلم پس از تغییر محتوای آموزشی و درک موقعیت زمان و مکان و ویژگی‌های یادگیرنده با اعتماد به نفس و اطمینان بیشتری در امر آموزشی می‌تواند بر چالشهای موجود فائق آید.

در این صورت یادگیرنده هم ضمنِ پرورش خلاقیت‌هایش با آسودگی خیال و اطمینان خاطر به فراگیری می‌پردازد و اگر کار گروهی باشد در گروه، شرکت فعال خود را نشان خواهد داد پس رسالت خطیر متخصصان تدریس ریاضی در واقع شناخت یادگیرنده، چگونگی شکل‌دهی مفاهیم ریاضی، دوباره‌سازی مفاهیم ریاضی و سرانجام از بین بردن معضلات موجود است.

دانلود دانلود اقدام پژوهی چگونه باعث پیشرفت دانش آموز در درس ریاضی شدم

پروتکل درمانی کاهش علایم افسردگی اساسی مبتنی بر درمان شناختی رفتاری CBT

پروتکل درمانی کاهش علایم افسردگی اساسی مبتنی بر درمان شناختی رفتاری CBT

دانلود و خرید پروتکل درمانی (پکیج آموزشی) برنامه آموزشی کاهش علایم افسردگی اساسی با درمان شناختی رفتاری CBT


مشخصات فایل
تعداد صفحات50
حجم107 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود و خرید پروتکل درمانی (پکیج آموزشی) برنامه آموزشی کاهش علایم افسردگی اساسی با درمان شناختی رفتاری CBT  بیست جلسه 1.5 ساعته درمان طی 20 هفته، 5 ماه هر هفته یک جلسه

 

 

 


اثرات درمان شناختی رفتاری CBT در کاهش علایم افسردگی اساسی

مقدمه
       از جمله بیماریهای روانی افسردگی است که امروزه در جوامع بسیار شایع است.  تاکنون درمانهای متعددی جهت درمان بیماران افسرده بکارگرفته شده است. از درمانهای موثر در درمان افسردگی درمانهای متمرکز بر رویکردشناختی-رفتاری نظیر نظریه طرحواره بر این اصل استوارند که اختلالات روانی بر آشفتگی در تفکر همراه هستند. به ویژه اضطراب و افسردگی با افکار منفی خودکار و تحریف شده در تفسیر محرکها و رویدادها مشخص میشود. تصور میشود که افکار منفی یا تفاسیر تحریف شده از فعال شدن باورهای منفی انباشته شده در حافظه بلندمدت نشات میگیرد. 

 

 

 

 

 

  برای نظم‌دهی به جلسات درمانی از ساختار و فرایند جلسات CBT استفاده شد. منظور از ساختار جلسات (تعیین دستور جلسه، بررسی خلق بیمار، مرور مختصر مشکل کنونی و روزآمد کردن آن، مشخص کردن مشکل و تعیین اهداف، آموزش بیمار در زمینه درمان، شناسایی انتظارات وی از درمان، تعیین تکلیف خانگی، خلاصه‌سازی و ارائه بازخورد) است. درمان شناختی میکوشد تا پریشانی و آشفتگی هیجانی مراجعان را با کمک به آن‌ها در تشخیص آزمون و تعدیل تفکر تحریف شده و غیرانطباقی که زیربنای این پریشانی است، بهبود بخشد. این رویکرد در آغاز بر درمان افسردگی متمرکز بود اما اختلالات دیگر همچون اضطرابها، هراسها و دیگر مسایل روانی را در برمیگیرد. بک درخصوص تحریفهای شناختی و افکار خودایند منفی که به شکل غیرارادی در زمانهای خاص و تحت فشار یا تنش هیجانی به ذهن میایند سخن میگوید و سعی در شناسایی و معرفی این حالات ذهنی و آموزش به مراجعان جهت تغییر و رفع این حالات دارد(درایدن  و نینان ،1953؛ دهقانی و گنجوی، 1387).

 

 

 

اخیراً نظریه های درمان شناختی با الگوی پردازش اطلاعات که مشتق شده از روان‌شناسی تجربی- شناختی است، جهت بهبود بخشیدن به درک پایههای شناختی هیجانها به خصوص اضطراب و افسردگی به یکدیگر پیوستهاند. آلفورد و بک  مدل سلسلهمراتبی پردازش اطلاعات را دارای سه سطح عملکرد شناختی میدانند. الف) نیمه هوشیار،غیرارادی، سطح خودکار؛ ب) هوشیاری که شامل نظارت فعالانه تجربه شناختی است؛ پ) سطح فراشناخت که پردازش فکری سطح بالاست و شامل توانایی فعال و دقیق تحلیل حافظه و آگاهی هوشیارانه است. مطابق این مدل شناختها در تمامی سطوح به صورت کلامی قابل فراخوانی به هوشیاری با کمترین تلاش هستند (سالاس ایورت و فلگویس،2002).

 

 

 

 

 

 

شرح کامل جلسات در فایل خریداری شده آمده است. 


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود