فروشگاه اینترنتی سی سی
فروشگاه اینترنتی سی سی

فروشگاه اینترنتی سی سی

30c

پاورپوینت بررسی انعطاف پذیری در خود و دیگران

پاورپوینت بررسی انعطاف پذیری در خود و دیگران

پاورپوینت بررسی انعطاف پذیری در خود و دیگران دارای 103 اسلاید با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد.


مشخصات فایل
تعداد صفحات103
حجم152 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیپاورپوینت روانشناسی

توضیحات کامل

فهرست مطالب : 


انعطاف پذیری چیست؟
ویژگیهای افراد انعطاف پذیر
ویژگیهای افراد انعطاف ناپذیر
انعطاف پذیری یا انعطاف ناپذیری ، کدامیک؟
زمینه‌های انعطاف پذیری
انعطاف پذیری و هوش
عزت نفس چیست؟
ویژگی های شخصی که عزت نفس بالا دارد 
شیوه های افزایش عزت نفس 
ترس
یو استرس
دیسترس
انواع سازگاری
استرس و فشارهای روانی در محیط کار
راهکارهای عمده مدیریت استرس
تکنیک های مدیریت زمان
حذف عوامل استرس زای رویارویی 
تعاملات بین فردی
هوش هیجانی
حذف عوامل استرس زای موقعیتی
حذف عوامل استرس زای ناشی از انتظار (پیش بینی)
پرورش انعطاف پذیری
انعطاف پذیری فیزیولوژیک
انعطاف پذیری روانشناختی
شخصیت جسور
ویژگیهای شخصیت تیپ A   
راهکار برای جلوگیری از تشدید فعالیت های تیپ A
انعطاف پذیری اجتماعی
مقابله با افکار ترس آور
اضطراب
کی و از کجا به دنبال کمک باشیم؟
راه های پیشگیری از اضطراب
درمان اضطراب
تمریناتی برای کاهش استرس 
توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی
ارتباط
جرات ورزی
تعریف جرات ورزی 
رفتار جراتمندانه
جرات مندی 
رفتار پرخاشگرانه
رفتار منفعلانه 
فواید رفتار قاطعانه
انواع رفتار جرأت مندانه 
مهارت هایی برای ابراز جرأت مندی 
مزایای رفتار جرأتمندانه 
پیامدهای منفی نداشتن جرأت 
عوامل دوری از رفتار جرأتمندانه 
نشانه های رفتاری 
مواردی که رفتار جرأت مندانه توصیه نمی شود 

 

بخشی از متن پاورپوینت بررسی انعطاف پذیری در خود و دیگران


انعطاف پذیری چیست؟

انعطاف پذیری هنر مهمی در زندگی است، اما اخیرا موضوع بررسی دقیق علمی قرار گرفته است. اعتماد به خود در مرکز انعطاف پذیری قرار دارد، به بیان دیگر اعتماد به چیزی بیش از یک فرد!
افراد انعطاف پذیر اجازه نمی دهند دشواری ها آنان را محدود کند. آن ها انعطاف را با حرکت به سوی اهدافشان به دست می آورند. با تلقی کردن اوقات سختی به عنوان مسائل زودگذر بر درد و غم فائق می آیند.
متخصصان روی اینکه چه مقدار از انعطاف پذیری ارثی است بررسی می کنند . افراد در توانایی ذاتی شان در مواجهه با استرس های زندگی متفاوت به نظر می رسند. اما انعطاف پذیری قابل بهبود است. قوی ساختن ضمیر درونیتان و اعتماد به خود برای تعریف کردن خودتان به عنوان فردی توانا و لایق، امکان پذیر است. تقویت روحیه برایتان ممکن است. بالا بردن حس مهارت هم امکان پذیر است.

قطعا بازگشت به گذشته و تفسیر وقایع آن برای یافتن توانایی هایی که احتمالا داشتید لازم است. شواهدی نشان می دهد که در سن بزرگسالی است که افراد شروع به فائق آمدن بر دشواری های کودکی خودشان می کنند و زندگیشان را از نو می سازند.

روانپزشک واشنگتن دی. سی، استیون وولین می گوید: یکی از مشکلات عوامل فرهنگی ما هستند که ضعف و سستی را ستایش می کنند. در واقع، شما ظرفیت قابل ملاحظه ای برای قوی بودن دارید، گرچه ممکن است به کلی از آن آگاه نباشد.
برخی مواقع قربانی شدن آسانتر است؛ صحبت کردن از اینکه دیگران شما را به انجام چه کاری مجبور می کنند ضرورت تغییر را از بین می برد. و همدردی هم شیرین است اما صحبت کردن از انعطاف پذیری این حس را به وجود می آورد که دیگر کسی میزان رنجی که کشیده اید را تحسین نمی کند.
وولین انعطاف را به عنوان ظرفیت پیروز شدن بر دشواری- گاهی اوقات دشواری های هولناکی مانند خشونت آشکار، تجاوزو یا جنگ- و استفاده ازتمام قوا در ستیزها تعریف می کند. این دلیلی است که فرزندان خانواده های مشکل دار به وسیله آن از پیشرفت باز می مانند و به جای اولشان باز می گردند. ولی یاد می گیرند که از خودشان محافظت کنند و به عنوان بزرگسالانی قوی ظاهر شوند که قادرند زندگی لذت بخشی را هدایت کنند.

 

تا جایی که دریافت شده، به نظر می رسد انعطاف پذیری از مبارزه برای به دست آوردن عزت نفس ناشی می شود. خانواده های مشکل دار باعث می شوند فرزندانشان خود را کم قدرت و بد حس کنند. انعطاف پذیری برای هر فرد، ظرفیت به دست آوردن عزت نفس برخلاف تاثیر قدرتمندانه والدین است.
همچنین صدمه دیدن و بازگشتن، به صورت همزمان امکان پذیر است. ما انسان ها از نظر روانی به اندازه کافی برای انجام این دو مورد پیچیده هستیم. آنچه که افراد منعطف انجام می دهند همان خودداری از سرزنش خود برای چیز بدی است که رخ داده . به بیان روانشناسی، آن ها سرزنش را بیرون می ریزند(ابراز می کنند) و موفقیت را درونی می سازند؛ مسئولیت چیزهای خوبی را که در زندگیشان اتفاق می افتد می پذیرند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.