فروشگاه اینترنتی سی سی
فروشگاه اینترنتی سی سی

فروشگاه اینترنتی سی سی

30c

دانلود درمان اکت برای افسردگی - پروتکل درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی


درمان اکت برای افسردگی - پروتکل درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی

درمان افسردگی با روش اکت پکیج درمانی اکت جلسات درمانی اکت

دانلود درمان اکت برای افسردگی - پروتکل درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی

پروتکل درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی
پروتکل درمان افسردگی با اکت
درمان اکت برای افسردگی
درمان افسردگی با act
درمان افسردگی با روش اکت
پکیج درمانی اکت
جلسات درمانی اکت
دانلود رایگان پروتکل درمانی act
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهدpdf
دانلود رایگان کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
پروتکل درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 572 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11

تعداد جلسات:   10

تعداد صفحات:  11

نوع فایل: PDF و WORD قابل ویرایش


بخشی از متن فایل:

این پروتکل خلاصه ای از کتابچه راهبرد افسردگی "راب زتل" می باشد.  که جلسات درمانی آن را می بایست به شکل زیر دنبال کنید:

بررسی خلق و به روز رسانی مختصر

ارتباط دادن با جلسه قبلی

تنظیم دستور جلسه

نقد و بررسی تکلیف

تمرینات حمایتی بالقوه

خلاصه نهایی

اختصاص تکلیف

بازخورد

جلسه اول

هدف:

هدف از این جلسه معرفی درماندگی خلاق است. کشف اهداف و تلاشهای ناموفق و اینکه درمانجو به این بینش برسد که راهبردهای کنترل او در مقابله با افسردگی تا کنون ناکارآمد بوده است. درمانگر نیز به درک افسردگی از دیدگاه ACT )مانند همجوشی، راهبردهای کنترل عاطفی، فاصله از ارزشها( و ارائه آن می پردازد.

تمرینات حمایتی بالقوه:

کسب اهداف اساسی درمانجو

کسب و آشنایی با تلاش های گذشته درمانجو برای به انجام رساندن اهداف

استعاره گودال

معرفی سیستم ناکارآمدی گذشته

انتخاب گزینه و حرکت به سمت اینکه "کنترل به عنوان یک مشکل" است (اگر زمان اجازه دهد)

تکلیف:

ثبت تجربه های روزانه

دانلود درمان اکت برای افسردگی - پروتکل درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی

پاورپوینت نشاط اجتماعی Social vitality PowerPoint

نشاط اجتماعی
دسته بندی فنی و مهندسی
بازدید ها 128
فرمت فایل docx
حجم فایل 339 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 123
پاورپوینت نشاط اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 23132
کاربر

فایل دانلودی حاوی یک فایل ورد با عنوان نشاط اجتماعی ( نمونه موردی شهر بوشهر) قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

طرح مسئله

1-2- ضرورت تحقیق           

1-3- اهداف تحقیق 

هدف کلی

اهداف جزئی

2-1- مروری بر تحقیقات پیشین

 2-1-1- مرور رویکردهای نظری

تعاریف مرتبط با شادی و نشاط اجتماعی

شاد زیستن چیست؟

تاثیرات شادی بر روابط اجتماعی

صفات مرتبط با شادمانی

مشترکات نوع شخصیتی درونگرا

مشترکات نوع شخصیتی برونگرا

شادی و اوقات فراغت

جایگاه شادی در قرآن

نشاط اجتماعی چیست؟

نشاط اجتماعی از دیدگاه انسان شناسی 

2- 1- 2- مطالعات تجربی 

2-1 - 3- تحقیقات خارجی

2-1- 4- تحقیقات داخلی

نقدی بر تحقیقات پیشین

2-2- نظریات مربوط به نشاط اجتماعی

2-2- 1- نظریات روان شناختی

2-2- 2- دیدگاه آلپورت

2-2- 3- دیدگاه سلیگمن

2-2-4- دیدگاه اریک فروم

2-2- 5- دیدگاه زیگموند فروید

2-2- 6- دیدگاه مزلو

2-2- 7- دیدگاه کارل راجرز

2-3- نظریات جامعه شناختی

2-3-1- دیدگاه تامسون

2-3-2- دیدگاه دارلینگ و استینبرگ

2-3-3- دیدگاه تدگار

2-3-4- دیدگاه لایارد

2-3- 5- دیدگاه همبستگی اجتماعی دورکیم

2-3- 6- دیدگاه زیمل

2-3- 7- دیدگاه بلومر

2-3-8- دیدگاه ساخت کنش اجتماعی پاسونز

2-3-9- دیدگاه از خود بیگانگی کارل مارکس

2-3-10- دیدگاه کمپل

2-3-11- دیدگاه ماکس وبر

2-3-12- دیدگاه الگوی دینداری گلاک و استارک

2-3- 13- دیدگاه جان مارشال ریو

2-3-14- دیدگاه مقبولیت اجتماعی آلدرو اسمیت

2-4- چارچوب نظری تحقیق

2-5- مدل  نظری تحقیق

2- 6- فرضیه های تحقیق

چارچوب روش تحقیق

3-1- روش تحقیق

3-2- ابزار تحقیق

3-3- جامعه آماری و نمونه تحقیق

  3-4- حجم نمونه

3-5- روش نمونه گیری

جدول3-1- نمونه انتخابی به تفکیک محلات نمونه

جدول3-2- تسهیم به نسبت نمونه به تفکیک گروه سنی وجنس

3-6- روایی و پایایی ابزار تحقیق

جدول3-3- تست کرونباخ متغیرها

3-7- نحوه تجزیه و تحلیل اطلاعات

3-8- تعریف نظری و عملیاتی مفاهیم

متغیر وابسته

متغیرهای مستقل

1-    سن

2-    جنس

3-    تأهل

4-    تحصیلات

5-    پایگاه اجتماعی و اقتصادی

6-    عدالت اجتماعی

7-    همبستگی اجتماعی

8-    میزان استفاده از امکانات تفریحی و ارتباطی

9-    وضعیت خانوادگی

10-                میزان دینداری

4-1-  یافته های توصیفی

تحلیل توصیفی متغیرهای زمینهای

جدول شماره4-1- توزیع پاسخگویان بر حسب جنس

جدول شماره 4-2- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت تاهل

جدول شماره 4-3- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت اشتغال

جدول شماره 4-4-  توزیع پاسخگویان بر حسب سن

جدول شماره 4-5-  توزیع پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات

جدول شماره 4-6- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت مسکن

جدول شماره 4-7- توزیع پاسخگویان بر حسب نوع شغل

جدول شماره 4-8- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت درآمد

تحلیل توصیفی گویه های  مهم

جدول شماره 4-9- توزیع پاسخگویان بر حسب رضایت از زندگی

جدول شماره 4-10- توزیع پاسخگویان بر حسب شادی

جدول شماره 4-11- توزیع پاسخگویان بر حسب امید

جدول شماره 4-12- توزیع پاسخگویان بر حسب هدفمندی

جدول شماره 4-13- توزیع پاسخگویان بر حسب خوشبینی

جدول شماره 4-14- توزیع پاسخگویان بر حسب احترام جامعه

تحلیل توصیفی شاخص ها   

شاخص نشاط اجتماعی

جدول شماره 4-15-  توزیع پاسخگویان بر حسب نشاط اجتماعی

شاخص عدالت اجتماعی

جدول شماره 4-16-  توزیع پاسخگویان بر حسب عدالت اجتماعی

شاخص میزان استفاده از امکانات تفریحی و ارتباطی

جدول شماره 4-17-  توزیع پاسخگویان بر حسب میزان استفاده از امکانات تفریحی و ارتباطی

شاخص وضعیت خانوادگی

جدول شماره 4-18- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت خانوادگی

شاخص دینداری

جدول شماره 4-19- توزیع پاسخگویان بر حسب میزان دینداری

شاخص همبستگی اجتماعی

جدول شماره 4-20- توزیع پاسخگویان بر حسب همبستگی اجتماعی

شاخص  پایگاه اجتماعی- اقتصادی

جدول شماره 4-21-  توزیع پاسخگویان بر حسب پایگاه اجتماعی- اقتصادی

4-2- یافته‌های استنباطی

ویژگی‌های زمینه‌ای و نشاط اجتماعی

جدول شماره 4-22- رابطه بین سن و نشاط اجتماعی

جدول شماره 4-23- تفاوت بین جنس و نشاط اجتماعی

جدول شماره 4-24- تفاوت بین وضعیت تاهل و نشاط اجتماعی

جدول شماره 4-25-  تفاوت بین وضعیت اشتغال و نشاط اجتماعی

جدول شماره 4-26-  تفاوت بین شغل و نشاط اجتماعی

جدول شماره 4-27- تفاوت بین نوع مسکن و نشاط اجتماعی

جدول شماره 4-28-  رابطه بین تک تک عوامل اجتماعی فرهنگی و نشاط اجتماعی

   رابطه عوامل اجتماعی-  فرهنگی و نشاط اجتماعی

جدول شماره 4-29-  رابطه کلی بین عوامل اجتماعی- فرهنگی و نشاط اجتماعی

تحلیل چند متغیره

آماره‌های مربوط به مدل رگرسیون لجستیک برای تبیین نشاط اجتماعی

جدول4-31- ضرایب متغیرهای تشریحی  و آزمون معنی داری آن ها

جدول4-32- آزمون نهایی رگرسیون لجستیک   

5- 1- خلاصه یافته ها

5-1-1- تحلیل یافته های توصیفی

5-1-2- تحلیل یافته های استنباطی

1. رابطه ویژگی‌های زمینه‌ای و نشاط اجتماعی

2. رابطه عوامل اجتماعی- فرهنگی و نشاط اجتماعی

5-2- پیشنهادات

پیشنهادات پژوهشی

پیشنهادات کاربردی

منابع فارسی

منابع انگلیسی

   پرسشنامه

  طرح مسئله

   نشاط یا شادی یک وضعیت عاطفی است که احساسات مختلف(از رضایت تا اوج شادی) را در بر  می گیرد و عامل انرژی و زنده دلی انسان می باشد. مارتین سلیگمن از بنیانگذاران روان شناسی مثبت، نشاط را عبارت از عواطف و فعالیت های مثبت تعبیر می کند. و نشاط اجتماعی[1]در زندگی احساس خوشبختی، اعتماد متقابل، احساس تعهد و نشانه ای از نگرش های مثبت نسبت به جهان و محیطی که فرد در آن زندگی می کند را در بر می گیرد( ازکمپ، 1373: 66). بنابراین تعریف نشاط اجتماعی یعنی شادمانی های فطری و طبیعی که در یک جامعه تعین پیدا می کند و این پدیده اجتماعی از بیرون و درون، زندگی انسان ها را تحت تاثیر فراوان قرار می دهد.

   نشاط اجتماعی یا شادمانی به عنوان یک پیامد مهم در احساس رضایت شغلی و خوشبختی انسان مطرح است که نه تنها زندگی شخصی بلکه جنبه های اجتماعی حیات ما یعنی کنش ها و ارتباطاتی را که با دیگران برقرار می کنیم تحت تاثیر خود قرار می دهد(ون پراگ و همکاران، 2004).

   بنابر نظر حسن موسوی چلک، مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی معاونت رفاه اجتماعی، نشاط اجتماعی دارای آثاری چند بر زندگی شهروندان و جامعه بوده که از جمله آن ها عبارتند از: تعلق اجتماعی، همبستگی اجتماعی، مسئولیت پذیری اجتماعی، وفاق اجتماعی، ارتقاء شاخص های سلامت روانی و اجتماعی، افزایش رضایت از زندگی یا رضایت شغلی، پویایی اجتماعی، کاهش هزینه های مردم، افزایش امید در جامعه، زندگی متعادل و با ثبات، ارتقاء کیفیت زندگی، افزایش خلاقیت و نوآوری، کاهش آسیب های اجتماعی خصوصا در جوانان (موسوی چلک،1392).

  در جامعه خوشحال و خرسند، تولید بهتر، اشتغال بیشتر و اقتصاد سالم تر خواهد بود. بدون شک در چنین محیطی امنیت اجتماعی و فردی راحت تر به دست می آید. در محیط شاد، ذهن انسان پویا، زبانش گویا و استعدادش شکوفا می شود. شاد بودن جامعه یکی از عوامل بسیار موثر در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است. تعریف شادی در علوم کلاسیک عبارتست از هیجانی که در اثر محرک های درونی و بیرونی ارگانیزم را در جهت انبساط عضلانی و روانی سوق می دهد.

     ماهیت شادی در انسان غریزی است اما نوع و چگونگی آن به یادگیری و متغیرهای محیطی و فرهنگی بستگی دارد. همچنین می توان بین شادی و نشاط تفاوتی قائل شد. شادی یک هیجان انبساط با تظاهرات بیرونی و زودگذر است، اما نشاط یک احساس انبساط و شادمانی درونی است که پایدار و بادوام است. شادی همیشه با هیجان های لبخند و خنده و حرکت همراه است اما در نشاط احساس بهجت و سرور لزوما با خنده همراه نیست ولی احساسی است که موجب لذت فرد        می شود. جامعه ناشاد مردم را به بی تفاوتی نسبت به پدیده های سیاسی و کاهش مشارکت سیاسی آنان می کشاند و این امر موجب سرمایه گذاری برای توطئه چینی دشمنان می شود.

   جامعه شناسی، شادی را علاوه بر حالتی درونی به مثابه پدیده ای اجتماعی در نظر می گیرد و بر تاثیر مولفه های اجتماعی و فرهنگی بر آن صحه می گذارد. پایه اصلی شادی و غم در درون انسان است اما چون انسان موجودی اجتماعی است شادی و غم او تا حد زیادی تحت تاثیر روابط با دیگران، میزان کسب موفقیت ها، تامین نیازها و انتظاراتش از محیط اجتماعی و حتی خدا است. اندوه مادی متاعی شیطانی و شادی هدیه ای رحمانی است(تایلور، 2003: 69).

   اغلب مردم درباره رضایت از زندگی خود، با خوشبینی حرف می زنند، به طوری که هفتاد درصدشان معتقدند که رضایت آن ها، از ناراضی بودنشان بیشتر است. کمتر از هفت درصد نیز بیش از آن که راضی باشند، ناراضی اند. هفتاد و پنج درصد مردم می گویند که در طی چند هفته پیش، به دلایل متعددی شاد شده اند و سی درصد هم از احساس تنهایی، ملامت و افسردگی، حرف می زنند. در اروپا، رضایت از زندگی و شادی، از یک کشور به کشور دیگر تفاوت می کند. در هلند، چهل درصد مردم، خود را بسیار شاد می دانستند و حال آن که کمتر از ده درصد مردم پرتقال چنین نظری دارند. و این در حالی است که مردم اروپا در مقایسه با مردم امریکا در مجموع، خود را ناشادتر ارزیابی می کنند؛ اما نسبت به زندگی، نظر مثبت دارند(بیات ریزی، 1383: 102).

 

   به همین ترتیب شادی می تواند یک هیجان کاذب و زودگذر باشد در حالی که ماهیت نشاط، اصیل، مثبت و بادوام است. نشاط فردی به گونه ای عمل می کند که مصداق بیرونی داشته باشد. بدون وجود متغیرهای نشاط انگیز در محیط و موقعیت بیرونی به راحتی نمی توان به نشاط طبیعی دست یافت. به نظر می رسد که زندگی نوین فعلی همراه با گسترش زندگی اجتماعی در قالب های تعریف شده زندگی شهری و دور شدن انسان از طبیعت، بهترین بهانه های صاحبنظران علوم مختلف برای باز تعریف شادمانی در قالب های اجتماعی باشد. کشف فرآیندی که رفاه و شادمانی فردی و خودخواهانه را به نشاط جمعی و بشردوستانه نزدیک می نماید دغدغه آنان است. نشاط اجتماعی لازمه سلامت اجتماعی است و سلامت اجتماعی که شاخه ها و ابعاد گوناگونی دارد خود در بستر امنیت اجتماعی قرار دارد. ابعاد سلامت اجتماعی شامل همبستگی و انسجام و پذیرش و شکوفایی و نشاط اجتماعی است.  

   مهمترین هدف زندگی هر انسانی رسیدن به شادی است. پذیرش فرهنگ شادی ضروری ترین عامل تغییر نگرش به جوانان است(طریقه دار، 1379: 11) زیرا شادی به عنوان نتیجه و پیامد شرایط مطلوب اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه، فعالیت های مفید انسانی را برمی انگیزد. شادی و نشاط احساس نزدیکی به دیگران، احساس دوست داشتن، احساس اعتماد و کیفیت تعامل با دیگران را موجب می شود( آگاردیل، 1383: 328).

   پیامدهای این هیجان مثبت چنان در جامعه بارز و آشکار است که مزلو، یکی از نظریه پردازان مشهور در حوزه روابط انسانی، مولفه و شاخصه اصلی انسان هایی که در راستای خودشکوفایی، کمال و توانمندی های خویش تلاش می کنند را، احساس شادی آنان می داند. به طوری که کمبود و فقدان آن، افسردگی، بدبینی و ارزیابی منفی از رویدادها، بی علاقگی به اجتماع و کار، کمرنگ شدن وجدان کاری، ناهنجاری های اجتماعی، رواج خشونت در روابط اجتماعی و ... را به بار می آورد. از جمله مزایای افزایش نشاط در جامعه کاهش آسیب های اجتماعی، رشد فضایل اخلاقی و پایبندی به اخلاقیات  می باشد که در این وضع میزان رضایت از زندگی به صورت ذهنی و عینی بیشتر می شود. براساس نظر کارشناسان سازمان جهانی بهداشت،‌ سلامتی نه فقط به فقدان بیماری و نقص عضو بلکه به حالت رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی اطلاق می شود.

  

   بوعلی سینا در کتاب"اشارات و تنبیهات" به پیروی از نظریه ارسطو، برای شادمانی مراتب چهارگانه حسی، تخیلی، توهمی و تعقلی قایل شده است و معتقد است که کامل ترین این درجات، شادمانی تعقلی است. با این حال توسعه تجارب، پیشرفت دانش و دگرگشت سمت و سوهای زندگی بشر در دهه های اخیر، بعد جدیدی از شادمانی که همان شادمانی بیرونی است، فراروی ما گشوده که در این بعد، رنگمایه های اجتماعی

و....

 


[1]  .Social vitality

نشاط اجتماعیبوشهرشاد زیستن چیستاثیرات شادی بر روابط اجتماعیشاخص نشاط اجتماعیشادی و اوقات فراغتجایگاه شادی در قرآننشاط اجتماعی چیستنظریات روان شناختینظریات مربوط به نشاط اجتماعیزیگموند فرویدنظریات جامعه شناختیویژگیهای زمینه‌ای و نشاط اجتماعی

دانلود پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری CBT برای اختلالات جنسی

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری CBT برای اختلالات جنسی

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری CBT برای اختلالات جنسی در 23 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

دانلود پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری CBT برای اختلالات جنسی

پروتکل درمان شناختی رفتاری CBT برای اختلالات جنسی
پکیج درمان شناختی رفتاری CBT برای اختلالات جنسی
درمان شناختی رفتاری CBT برای اختلالات جنسی
دانلود پروتکل درمان شناختی رفتاری CBT برای اختلالات جنسی
خرید پروتکل درمان شناختی رفتاری CBT برای اختلالات جنسی
جلسات درمان شناختی رفتاری CBT برای اختلالات جنسی
CBT برای اختلالات جنسی
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری CBT برای اختلالات جنسی در 23 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

 

ویژگی های فایل:

شامل 13 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

23 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

این فایل دارای تمامی توضیحات و تمرینات می باشد.

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.


فهرست مطالب:

جلسه اول: ایجاد ارتباط اولیه، بیان اهداف،روش کار و بررسی مشکلات موجود در بین زوجین، تعامل و تعیین هدف

جلسه دوم

جلسه سوم: آموزش مهارت تحلیل رفتار (C- A - B ) شناسایی افکار غیر منطقی راجع به مسایل جنسی و تاثیر آن ها بر مشکل موجود

جلسه چهارم: آموزش حل مسئله

جلسه پنجم: ارائه اطلاعات در مورد مسایل جنسی

جلسه ششم: آموزش مهارتهای مقابله ای بین فردی و مهارت های اجتماعی مطلوب، بهبود ارتباط به صورت کلی و به صورت خاص

جلسه هفتم: آموزش مثبت نگری نسبت به مسایل جنسی و کشف نقاط قوت وبحث گروهی وارائه فعالی تهای تکمیلی.

جلسه هشتم: بازسازی شناختی از طریق جایگزینی افکار منطقی به جای افکار غیر منطقی بحث گروهی وارائه فعالیت های تکمیلی.

جلسه نهم: اصلاح تحریف های شناختی و تکنیک های شناختی کنترل خود

جلسه دهم: آموزش مهارت های ارتباطی وبحث گروهی وارائه فعالیت های تکمیلی.

جلسه یازدهم: آموزش ایمن سازی در برابر استرس و اضطراب ناشی از مشکل جنسی بحث گروهی و ارائه فعالیت های تکمیلی

جلسه دوازدهم: پیگیری مداخلات صورت گرفته و پرسش و پاسخ زوجین و درمانگر

جلسه سیزدهم: جمع بندی بازخوردها و بیان احساسات و بحث اختتامیه


نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه اول: ایجاد ارتباط اولیه، بیان اهداف، روش کار و بررسی مشکلات موجود در بین زوجین،  تعامل و تعیین هدف.
مراحل اولین جلسه زوج درمانی به شرح زیر است: 1.مرحله آشنایی که همان سلام و استقبال و کمک به احساس راحتی زوجین است.
۲. طول مدت هر جلسه ۱ ساعت است.
٣. مرحله بیان مشکل که طی آن مشکل عنوان شده بررسی می شود. مشکل جنسی باید به صورت کاملا واضح بیان شود.
۴. مرحله تعامل که در آن زوجین به گفتگو با یکدیگر دعوت می شوند.
۵.مرحله تعیین هدف یعنی از زوجین خواسته می شود دقیق تغییرات مورد انتظار خود را تصریح کنند. جلسه با تعیین قرار جلسه بعدی با زوجین یا با یکی از زوجین خاتمه می یابد.
مرحله آشنایی زن وشوهر باید در تمام مراحل طول جلسه و خصوصا در مرحله آشنایی عملا شرکت کنند. زن و شوهر باید هرجا و هر طور که مایل هستند،  بنشینند. نشستن در جلسه نباید به گونه ای باشد که یکی بر دیگری برتری داشته باشد و حتی محل استقرار درمانگر نباید به گونه ای باشد که او را از دیگران جدا و متمایز و برتر جلوه دهد.نشست حلقوی مورد تأکید است.
درمانگر باید بعد از معرفی خود،  با هریک از زوجین صحبت کند و با آن ها آشنا شود. آنچه مهم است پی بردن به عکس العمل پاسخ زن وشوهر برای مشخص شدن وضعی است که همه آن ها در آن دخیل و مهم اند. اگر یکی پیش از وقت شروع به صحبت درباره مشکل کرد،  درمانگر باید او را متوقف کند تا این که مختصر آشنایی با هر یک از زوجین خانواده حاصل شود. مشاوره باید فضایی ایجاد کند که زوجین بتوانند به راحتی راجع به مسایل جنسی صحبت کنند.
مرحله طرح مشکل:
جلسه تا اینجا برخورد اجتماعی با زن وشوهر است که می تواند کاملا خلاصه باشد و حتی چند دقیقه طول بکشد.درمانگر از زن وشوهر می خواهد که به صورت انفرادی نظر خود را به طور مستقیم درباره مشکل یا مشکلات جنسی خود بگویند. بهتر است درمانگر با زن وشوهر برخورد یکسانی داشته باشد و طوری وانمود کند که انتخاب اولین شخص مورد خطاب تصادفی بوده است،  ارائه راه حل برای مشکل آسان تر خواهد بود. در این مرحله درمانگر باید آشکارا بر مشکل یا مشکلات جنسی مطرح شده توسط زوج تمرکز یابد. او هنگام گوش دادن به مشکل نباید هیچ تعبیر و تفسیری بنماید که باعث شود گوینده مشکل را به گونه متفاوتی ببیند.همچنین نباید در این مرحله اندرزی بدهد،  حتی اگر از او درخواست شود. درمانگر فقط به دقت به مشکلات مطرح شده گوش کرده و سعی می کند مشکل یا مشکلات زوج را در ذهن خود نگاه دارد و بدون اینکه عکس العملی نشان دهد. چون زوجین ممکن است در بیان مشکلات جنسی خود دچار شرم شوند و در ابتدا مشکل را به صورت دیگر بیان کنند،  مشاور باید با ایجاد فضایی کاملا امن واستفاده از فنون مناسب مشکل واقعی زوجین را شناسایی کند. گاهی اوقات ممکن است مشکل جنسی مطرح شده ریشه روان شناختی نداشته باشد در این صورت مشاور باید مراجع را به صورت صحیح به متخصص مربوط ارجاع دهد.

مرحله تعامل:
پرسش راجع به مشکل دو مرحله دارد مرحله اول کسب نظر زوج است. مرحله دوم آن است که زوج را به گفتگوی متقابل راجع به مشکل یا مشکلات مشترک خود بکشانیم و مثلا از آن ها بخواهیم در مورد ریشه ها و علل تعارضات خود با یکدیگر گفتگو کرده و سعی کنند راه حل های عملی و منطقی برای حل این مشکل پیدا کنند.در اینجا سعی می شود که افراد را به شنیدن سخنان یکدیگر و نیز توجه به راه حل های ارائه شده، ترغیب نمود. در بسیاری از موارد مشکل جنسی به علت عدم صحبت راجع به این مسایل در بین زوجین به وجود می آید و مشاور میتواند با ایجاد فضایی که در آن زوجین بتوانند راجع به مسایل جنسی به راحتی صحبت کنند بسیاری از مشکلات را حل نماید.
مرحله تعیین هدف و تغییرات مطلوب:
بسیاری از مشکلات جنسی زوج پس از روبرو شدن آن ها با یکدیگر به وضوح روشن می شود. این کار به زن وشوهر کمک می کند که روی موارد مهم تمرکز کنند تا در مجموع خطوط اصلی اهداف درمان زوجی مشخص شود.گاه یکی از زوجین مشکلی را بیان می کند که واقعا مشکل نیست،  اما او به دلیل نداشتن آگاهی واطلاعات مناسب راجع به مسایل جنسی فکر می کند که مشکل است. لذا درمانگر ناچار است به عوض کار درمانگری به معنای متداول آن صرفا نقش یک ناصح عاقل را بازی کند و این نیازمند این می باشد که مشاور از مسایل جنسی کاملا آگاهی داشته باشد. پس از تعیین اهداف می توان اولین جلسه را با قرار جلسه بعد خاتمه داد. بسیاری از مشکلات جنسی ریشه در رابطه کلی زوجین دارد،  بنابراین درمان باید به صورت زوجی انجام شود. حتی اگر مشکل از یکی از زوجین باشد،  کمک زوج دیگر برای درمان الزامی است چون رابطه جنسی یک رابطه دوطرفه است. برای شناسایی اختلالات جنسی باید از پرسشنامه های موجود استفاده کرد. برای بیشتر اختلالات پرسشنامه های مجزایی وجود دارد.


دانلود پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری CBT برای اختلالات جنسی

دانلود اتوکد نقشه سازه، فلزی، جزییات اجرایی سایبان متراژ 20 در 10

دانلود اتوکد نقشه سازه، فلزی، جزییات اجرایی سایبان متراژ 20 در 10

دانلود اتوکد نقشه سازه ، فلزی ، جزییات اجرایی سایبان متراژ 20 در 10

دانلود دانلود اتوکد نقشه سازه، فلزی، جزییات اجرایی سایبان متراژ 20 در 10

دانلود اتوکد نقشه سازه فلزی جزییات اجرایی سایبان متراژ 20 در 10
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل dwg
حجم فایل 341 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6

دانلود اتوکد نقشه سازه ، فلزی ، جزییات اجرایی سایبان متراژ 20 در 10 ، اجرایی و قابل باز شدن و ویرایش با اتوکد ورژن 2007 به بالا.

دانلود دانلود اتوکد نقشه سازه، فلزی، جزییات اجرایی سایبان متراژ 20 در 10