فروشگاه اینترنتی سی سی
فروشگاه اینترنتی سی سی

فروشگاه اینترنتی سی سی

30c

دانلود پاورپوینت فصل یازدهم حسابداری مدیریت استراتژیک تالیف دکتر نمازی جلد اول


دانلود پاورپوینت فصل یازدهم حسابداری مدیریت استراتژیک با عنوان مدیریت کیفیت جامع تالیف دکتر نمازی
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 36
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1301 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
پاورپوینت فصل یازدهم حسابداری مدیریت استراتژیک تالیف دکتر نمازی جلد اول

فروشنده فایل

کد کاربری 20803
کاربر

دانلود پاورپوینت فصل یازدهم حسابداری مدیریت استراتژیک با عنوان مدیریت کیفیت جامع تالیف دکتر نمازی

دانلود گزارش کاربینی در دفتر وکالت - نمونه گزارش کاربینی حقوق


گزارش کاربینی در دفتر وکالت - نمونه گزارش کاربینی حقوق

گزارش کاربینی در دفتر وکالت نمونه کاربینی وکالت

دانلود گزارش کاربینی در دفتر وکالت - نمونه گزارش کاربینی حقوق

کاربینی دفتر وکالت
گزارش کاربینی دفتر وکالت
کاربینی وکالت
گزارش کاربینی در دفتر وکالت
نمونه کاربینی وکالت
نمونه گزارش کاربینی رشته حقوق
نمونه گزارش کاربینی حقوق
فرم تکمیل شده کاربینی دانشگاه علمی کاربردی رشته حقوق
نمونه کاربینی حقوق
فرم کاربینی دانشگاه علمی کاربردی pdf
نمونه فرم کاربینی حقوق
دانلود رایگان گزارش کاربینی رشته حقوق
گزارش
دسته بندی حقوق
فرمت فایل docx
حجم فایل 81 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

گزارش کاربینی در دفتر وکالت

نمونه گزارش کاربینی رشته حقوق

 

تعداد صفحات: 18

نوع فایل: WORD قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب:

 

ب) مشخصات محیط کار مورد بازدید:

پ) در موارد زیر با توجه به مشاهدات خود از محیط واقعی کار به طور اجتمالی توضیح دهید.

1. توصیف محیط واقعی کار. 

2.1. عناوین مشاغل مرتبط و همگون با رشته تحصیلی. 

2.2. وضعیت راه اندازی شغل مورد نظر (فردی یا خود اشتغالی، گروهی، سرمایهگذاری یا سازمانی)

.4. 3. سازمانهای ذیربط و مرتبط با حوزه شغلی:

.5. توصیف فرآیند انجام کار. 

2.2. ماشین آلات و دستگاهها

2. 3. محصولات تولید شده (کالا یا خدمات) و نحوه ارایه خدمات پس از تولید و تحویل. 

4. نحوه کنترل کیفیت انجام فعالیتها11

توصیف توانمندیها و مهارتهای مورد انتظار برای احراز شغل مورد نظر. 

1. 1. ویژگیهای جسمانی:

2. 2. ویژگیهای مهارتی. 

2. 3. استعدادهای مورد نیاز:

توصیف شرایط انجام وظایف مربوط به شغل مورد نظر. 

1. سختی و پیچیدگی کار. 

. 3. مباحث ایمنی و بهداشت.. 

4. مباحث فرهنگی و اجتماعی (جاذبه و انگیزههای شغلی)

5. وضعیت درآمدی و مباحث اقتصادی.. 

ت) تحقیق، توصیف و مقایسه ویژگیهای شغل مورد نظر در داخل و خارج از کشور. 

ث) ارایه نظرات و پیشنهادات کاربین در خصوص موقعیت فعلی و آینده شغل مورد نظر.

 

بخشی از متن فایل:

. توصیف محیط واقعی کار

در لغت «وکیل» کسی است که از طرف شخص دیگری – اعم از حقوقی یا حقیقی – به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود.

اگر شما به حوزه حقوق و قانون علاقه مندید و دنبال شغل چالشی و پر مسئولیت می باشید، این شغل مناسب شماست.

وکلا به مشتریان خود مشاوره حقوقی داده و در برخی موارد به عنوان نماینده آنها عمل می کنند. این مشتریان می توانند افراد، گروهی از افراد و یا شرکت ها و اشخاص حقوقی باشند.

برای انجام این شغل باید تحصیلات و تجربه کافی کسب کنید. شما باید مهارت های سخنوری و نوشتاری در حد عالی داشته باشید. همچنین داشتن توان تجزیه و تحلیل میزان زیادی از اطلاعات، اعتماد به نفس زیاد و توان تحمل فشار کاری زیاد از لازمه های انجام درست این شغل است.

یک وکیل وابسته به اینکه به صورت شخصی کار می کند یا استخدام شرکت یا سازمان خاصی است دارای ساعات کاری متفاوتی است. اگر به صورت شخصی در دفتر وکالت خودتان کار می کنید پس ساعت کاری شما کاملا منعطف است و تنها در زمان هایی که وقت ملاقات داده اید به دفتر کار خود مراجعه می کنید. اما اگر کارفرما دارید باید نظر و خواسته او را هم برای زمان کارتان درنظر بگیرید.

در برخی موارد باید همیشه در دسترس باشید حتی در شب ها و تعطیلات. محل کارتان معمولا در دفتر کار و دادگاه است ولی در برخی موارد با توجه به نوع پرونده کاری نیاز به مسافرت کاری برای ملاقات با موکلان و یا تهیه شواهد و مدارک دارید. اگر در زمینه حقوق جزا فعالیت می کنید، زمان بیشتری از کار شما در دادگاه خواهد بود.

در حال حاضر شغل وکالت نیز مثل خیلی از شغل های دیگر به صورت کاملا تخصصی درآمده است. تخصص برخی از وکلا در پرونده های مربوط به ملک و زمین و تخصص برخی دیگر در مسایل خانوادگی است. همچنین بعضی از وکلا در حوزه حقوق تجارت فعالیت می کنند و در قوانین تجاری داخلی و بین المللی تسلط دارند. حتی برخی از آنها متخصص مسایل حقوقی ورزشکارانی مانند فوتبالیست ها می باشند به این معنا که با تسلط بر قوانین نهادهای بین المللی فوتبال همچون فیفا و نهادهای داخلی همچون فدراسیون فوتبال و باشگاه ها، به بازیکنان فوتبال مشاوره داده و قراردادهای آنها را منعقد می کنند.

حقوق محیط زیست، حقوق حمل و نقل، حقوق بشر، حقوق نفت و گاز نیز از دیگر زمینه های فعالیت وکلا می باشد که هر وکیلی پس از فارغ التحصیلی با توجه به رشته تحصیلی خود و نیاز بازار کار و عوامل دیگر جذب یکی از زمینه های تخصصی فوق خواهد شد.

در ادامه اطلاعات کاملی در مورد وظایف، دانش و مهارت مورد نیاز، تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل، بازار کار و فرصت های شغلی و میزان درآمد وکیل و برخی از وکلای مشهور ارائه می شود.

2.1. عناوین مشاغل مرتبط و همگون با رشته تحصیلی

1)دادگاه2)دادسرا3)قوه قضایه4)شورای حل اختلاف5) دفاتر مشاوره حقوقی6) دفاتر تجاری7)نهادها و سازمانهای دولتی و خصوصی

2.2. وضعیت راه اندازی شغل مورد نظر (فردی یا خود اشتغالی، گروهی، سرمایه­گذاری یا سازمانی)

فارغ التحصیلان دانشگاه پس از کسب تجارب لازم و اخذ مجوز و پروانه وکالت از نهادهای قانونی می توانند نسبت به پذیرش پرونده های حقوقی و تاسیس دفتر وکالت اقدام کرده و کار خود را به صورت مستقل شروع کنند.
برای گرفتن پروانه وکالت دادگستری، متقاضیان باید ابتدا در آزمون وکالت شرکت کنند. این آزمون هرساله توسط کانون وکلای دادگستری برگزار می شود. البته چند سالی است که مرکز مشاوران حقوقی و وکلای قوه قضائیه نیز اقدام به برگزاری این آزمون کرده است. شرایط متقاضیان این آزمون هر سال به صورت رسمی اعلام می شود. افرادی که در این آزمون موفق می شوند، پس از طی مراحل مصاحبه شفاهی و گزینش های اداری پروانه کارآموزی وکالت دریافت می کنند. به این وکلای کارآموز معمولا وکیل پایه دو اطلاق می شود. مدت این دوره کارآموزی و شرایط آن در کانون وکلا و مرکز مشاوران حقوقی و وکلای قو قضائیه متفاوت است.
بعد از طی دوره کارآموزی و قبولی در امتحانات اختبار ، پروانه وکالت پایه یک دادگستری به آنها اعطاء می گردد .لازم به ذکر است امکان دارد اشخاصی که دارای سابقه کاری حقوقی یا قضائی هستند ، از طی دوره کارآموزی یا تمامی مقدمات مذکور معاف باشند و مستقیما پروانه پایه یک وکالت دادگستری برای ایشان صادر گردد

دانلود گزارش کاربینی در دفتر وکالت - نمونه گزارش کاربینی حقوق

دانلود نقشه معماری ساختمان مسکونی سه طبقه (بتنی) با آسانسور و همراه با چند نقشه معماری دیگر


دانلود نقشه معماری ساختمان مسکونی سه طبقه (بتنی) با آسانسور و همراه با چند نقشه معماری دیگر

دانلود نقشه معماری ساختمان مسکونی سه طبقه (بتنی) با آسانسور و همراه با چند نقشه معماری دیگر

دانلود دانلود نقشه معماری ساختمان مسکونی سه طبقه (بتنی) با آسانسور و همراه با چند نقشه معماری دیگر


دانلود نقشه ساختمان مسکونی
نقشه معماری
ساختمان مسکونی سه طبقه
دسته بندی عمران
فرمت فایل dwg
حجم فایل 2260 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1

دانلود نقشه معماری ساختمان مسکونی سه طبقه (بتنی) با آسانسور و همراه با چند نقشه معماری دیگر...

این نقشه شامل :

پلان پارکینگ،پلان طبقه اول،پلان طبقات،پلان مبلمان

پلان فونداسیون،پلان شیب بندی پشت بام،پلان تیپ بندی ستونها

همراه با تمام جزئیات و اندازه گذاری نقشه ها.

شامل :

یک نما و یک برش

طبقه همکف پارکینگ و همچنین تمام طبقات دو خوابه میباشد.

زیر بنای این ساختمان 13.20*10 ( 132 متر مربع ) میباشد.

دانلود دانلود نقشه معماری ساختمان مسکونی سه طبقه (بتنی) با آسانسور و همراه با چند نقشه معماری دیگر

دانلود فایل متره و برآورد به همراه فایل اکسل


فایل متره و برآورد به همراه فایل اکسل

پروژه متره و برآورد به همراه فایل اکسل شامل

دانلود فایل متره و برآورد به همراه فایل اکسل

خاکبرداری
پی کنی
سنگ چینی
بتن مگر
قالب بندی پی
محاسبه میلگرد پی
بتن ریزی پی
قالب بندی ستون
بتن ریزی ستون
آرماتور بندی ستون
قالب بندی تیر
آرماتور بندی تیر
بتن ریزی تیر
آرماتور بندی تیرچه
بتن تیرچه
بتن ریزی سقف
راه پله
دیوار چینی
ضریب طبقات
برآورد
دسته بندی عمران
فرمت فایل zip
حجم فایل 3624 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 94

 

مقدمه

خاکبرداری

پی کنی

سنگ چینی

بتن مگر

قالب بندی پی

محاسبه میلگرد پی

بتن ریزی پی

قالب بندی ستون

بتن ریزی ستون

آرماتور بندی ستون

قالب بندی تیر

آرماتور بندی تیر

بتن ریزی تیر

آرماتور بندی تیرچه

بتن تیرچه

بتن ریزی سقف

راه پله

دیوار چینی

ضریب طبقات

برآورد

دانلود فایل متره و برآورد به همراه فایل اکسل

دانلود تاثیر قصه گویی بر علائم رفتار لجبازی نافرمانی کودکان


تاثیر قصه گویی بر علائم رفتار لجبازی نافرمانی کودکان

تأثیر قصه گویی بر علائم رفتار لجبازی ـ نافرمانی کودکان

دانلود تاثیر قصه گویی بر علائم رفتار لجبازی نافرمانی کودکان

علائم رفتار لجبازی نافرمانی کودکان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 737 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 140

دانلود پایان نامه

با موضوع

 تأثیر قصه گویی بر علائم رفتار لجبازی ـ نافرمانی کودکان 

فایل بصورت ورد

تعداد صفحات:

140

در زیر بخش هایی از فایل دانلودی را مشاهده میفرمایید:

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                        صفحه

فصل اول : کلیات پژوهش

1-1-  مقدمه. 1

1-2- بیان مسئله. 5

1-3- اهداف پژوهش.... 9

1-4- ضرورت موضوع پژوهش.... 10

1-5- فرضیه پژوهش.... 13

1-6- تعریف متغیرهای پژوهش.... 13

1-6-1- متغیر مستقل : قصه درمانی.. 13

1-6-2- متغیر وابسته : اختلال لجبازی – نافرمانی کودک (ODD) 14

فصل دوم : مرور پیشینه

2-1- مقدمه. 15

2-2- بخش اول اختلال لجبازی – نافرمانی.. 15

2-2-1- اختلال لجبازی- نافرمانی کودکی.. 15

2-2-2- همه گیر شناسی.. 21

2-2-3- ملاحظات تشخیصی و ویژگیهای بالینی.. 24

2-2-4- تشخیص افتراقی.. 28

2-2-5- ویژگیها و اختلال های توأم. 30

2-2-6- بررسی های آسیب شناختی و آزمایشگاهی.. 31

2-2-7- سیروپیش آگهی.. 31

2-2-8- سبب شناسی.. 32

2-2-9- سازوکارهای شناختی رفتاری.. 34

2-2-10- درمان. 39

2-3- بخش دوم : قصه ، جایگاه و کابردهای بالینی آن. 42

2-3-1- اهداف ادبیات کودکان. 42

2-3-2- روند رشد ادبیات کودکان در جهان. 43

2-3-3- قصه و اهمیت آن. 44

2-3-4- نقش قصه در رشد عاطفی ، اجتماعی و شناختی کودک... 47

2-3-5- معیارهای مورد توجه قصه گو برای انتخاب قصه. 52

2-3-6- نکات مورد توجه قصه گو در حین قصه گویی.. 53

2-3-7- ویژگی های قصه در فرآیند قصه درمانی.. 54

2-3-8- رویه های قصه درمانی.. 55

2-3-9- قصه گویی به عنوان یک راهبرد درمانی.. 62

2-3-10- قصه در خانواده درمانی.. 65

2-3-11- قصه پردازی در روان درمانی کودک... 68

2-3-12- قصه درمانی به شیوه گروهی.. 69

2-3-13- قصه در رویکردهای نظری روان درمانی.. 72

2-3-14- روان تحلیل گری.. 73

2-3-15- روان شناسی فردی (آدلری ) 75

2-3-16- شناخت درمانی.. 76

2-3-17- رفتار درمانی.. 77

2-3-18- پیشینه پژوهش.... 79

فصل سوم : روش شناسی پژوهش

3-1- مقدمه. 88

3-2- جامعه آماری.. 89

3-3- نمونه و روش نمونه گیری.. 89

3-4- ابزار اندازگیری.. 90

3-5- پرسشنامه علائم مرضی کودکان CSI-4. 90

3-6- اجرا و نمره گذاری پرسشنامه CSI-4. 90

3-6-1- نمره گذاری براساس نمره برش غربال شده 91

3-6-2- نمره گذاری بر اساس شدت نشانه های مرضی.. 91

3-6-3- چگونگی نمره گذاری پژوهشگر. 91

3-7- پایایی و اعتبار پرسشنامه در 4  CSI- 92

3-8- وسایل لازم برای قصه درمانی.. 94

3-9- طرح درمانی و شرح مختصر جلسات... 95

3-10- روش تحلیل داده ها 105

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده­ها

4-1- مقدمه. 106

4-2- مفروضات تحلیل کوواریانس.... 108

4-3- فرضیه‌‌ی پژوهش.... 113

فصل پنجم : بحث و نتیجه­گیری

5-1- بحث و نتیجه گیری.. 115

5-2- محدودیت های پژوهش.... 116

5-3- پیشنهادها 117

5-3-1- پیشنهادهای پژوهشی.. 117

5-3-2- پیشنهادهای کاربردی.. 118

منابع و مآخذ

منابع فارسی.. 122

منابع انگلیسی.. 126

پیوست­ها

پیوست ها 130

 فهرست جداول

عنوان                                                                                                                        صفحه

جدول (4-1) نتیجه اجرای پرسشنامه CSI-4 مربوط   به متغییر لجبازی-نافرمانی گروه های آزمایش و کنترل  107

(جدول4-2 ) خلاصه نتایج مفروضه یکسانی شیب رگرسیون بین متغیر گروه ها و پیش آزمون  108

جدول (4 -3 ) شاخصه‌های آماری برای محاسبه آزمون کالموگروف اسمیرنف (مفروضه نرمال بودن توزیع داده‌ها) 110

جدول (4 -4 ) شاخصه‌های آماری برای محاسبه آزمون لوین (مفروضه برابری واریانس‌ها) 111

جدول(4- 5) خلاصه نتایج مفروضات تحلیل کوواریانس.... 112

جدول (4- 6) خلاصه نتایج آزمون تحلیل کواریانس.... 114

       

فهرست نمودارها

عنوان                                                                                                                        صفحه

نمودار (4-1) میانگین پیش آزمون و پس آزمون لجبازی و نافرمانی در هر دو گروه 108

نمودار(4-2) شیب رگرسیون. 109

نمودار (4-3)  نتایج مربوط به برابری واریانس‌ متغیر لجبازی - نافرمانی در پیش آزمون و پس آزمون  111

نمودار(4-4) مفروضه خطی بودن رابطه بین پیش آزمون و پس آزمون تحلیل کوواریانس.... 112

(نمودار4- 5) میانگین تعدیل شده پس از حذف اثر پیش آزمون بر پس آزمون. 11

 فصل اول

کلیات پژوهش

 1-1-  مقدمه

امروزه اگرچه شاهد علاقه زیادی در زمینه مراقبت و درمان کودکان مبتلا به اختلال رفتاری هستیم ، اما این امر در حوزه بهداشت روانی پدیده ای نسبتا جدید است ، آغاز توجه به بهداشت روانی کودک را، به وضوح تنها تا مدتی قبل از اوائل قرن بیستم می توان ردیابی کرد . البته مدت زمانی هم طول کشید که در راهنماهای تشخیص اختلال روانی ، فصلی هم به اختلال های روان شناختی و الگوهای ناسازگارانه رفتار کودکان و نشانه شناسی آنان اختصاص یافت . امروز در سایه مطالعات علمی ، دانش ما درباره مشکلات دوره کودکی به طور روز افزون در حال افزایش است . شیوه های مطالعه علمی ، دنیایی از یافته ها و البته سوالهای بیشتر را پیش روی ما گشوده است . این یافته ها طبقه بندی های قبلی را اصلاح می کند ، بسط می دهد و دسته بندی های جدیدی را اضافه می نماید (موریس و کراتوچویل ،ترجمه نائینیان1389 )

براساس DSM-V جدیدترین نسخه راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی پانزدهمین طبقه  تشخیصی شامل :

اختلال لجبازی- نافرمانی ، اختلال انفجاری متناوب ، اختلال سلوک ،اختلال شخصیت ضد اجتماعی،آتش افروزی، دزدی بیمارگون وسایر اختلالهای در هم گسیخته خاص و غیر خاص ، کنترل تکانشی و سلوک می باشد. ( راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی ؛2013 )

اغلب کودکان به ویژه در نوجوانی یک دوره منفی گرایی و نافرمانی و نافرمانی خفیف را پشت سر می گذارند و اغلب والدین از خصومت یا جر و بحث کردن های گاه و بی گاه فرزندانشان شاکی هستند . اما اگر چنین رفتارهایی بیشتر اوقات وجود داشته باشند ، چه پیش می آید ؟ کودکان و نوجوانان دارای اختلال لجبازی ـ نافرمانی ، الگوی رفتاری منفی ، خصمانه و نافرمان نشان می دهند که به مشکلات خانوادگی یا تحصیلی مهمی منجر می شود . این اختلال از تمرد و نافرمانی معمولی کودکی و نوجوانی خیلی شدیدتر است . کودکان و نوجوانان مبتلا به این اختلال ، بارها از کوره در می روند ، جرو بحث می کنند ، از انجام دادن آنچه به آنها گفته شده خودداری می کنند و عملا دیگران را می رنجانند . آنها زود رنج ، ناراحت وستیزه جو ، مغرور و حق به جانب هستند . آنها به جای اینکه خودشان را علت مشکلاتشان بدانند ، دیگران را سرزنش می کنند یا اصرار دارند که آنها قربانی شرایط هستند . برخی از کودکان که به این صورت رفتار می کنند ، بیشتر با والدینشان مقابله می کنند  تا با غریبه ها ، اما اکثر آنها در هر زمینه ای مشکل دارند .رفتار آنها در عملکرد تحصیلی و روابط اجتماعی شان طوری اختلال ایجاد می کند که احترام معلم ها و دوستی همسالانشان را از دست می دهند . این شکستها باعث می شوند که آنها احساس بی کفایتی و افسردگی کنند (هالجین، و کراس ترجمه سید محمدی ، 1391 )

اولین نشانه های اختلال لجبازی – نافرمانی معمولاً در سالهای پیش از دبستان ، و به ندرت دیرتر از سنین نوجوانی ظاهر می شود . پسرها بیشتر از دخترهای هم سن ، به این اختلال دچار می شوند ، اما بعد از بلوغ این اختلال به طور برابر در دخترها و پسرها شایع است . در برخی موارد اختلال لجبازی –نافرمانی به اختلال سلوک تبدیل می شود . در واقع اغلب کودکان دارای اختلال سلوک سابقه لجبازی و نافرمانی دارند .

با این حال ، همه کودکان دارای اختلال لجبازی –نافرمانی به سمت رفتارهای اخلالگرانه جدی تر که با اختلال سلوک همراه هستند پیش نمی روند (لاهی و همکاران ، 1992 )

به موازات پژوهشهای گسترده ، که به شناخت و آگاهی بیشتر درباره انواع ، نشانه ها ، عوامل زمینه ساز و تمیز بین اختلال های رفتاری کودکان انجامیده ، حجم مطالعات در مورد درمان روان شناختی آنها نیز به سرعت در حال افزایش است .روش های منتج از سیستم های نظریه ای اولیه (روان تحلیل گری ، رفتارگرایی ، سیستم های خانواده و نظریه های مربوط به رشد ) مدام در حال نوپردازی و اصلاح و تعدیل هستند . در کنار آن ، هر روز چشم اندازهای جدیدتری در برابر روان درمانی کودک گشوده می شود . مرور ادبیات اخیر ، کاربرد و اثر بخشی رویکردهایی مثل روان تحلیل گری و درمان شناختی رفتاری کودک و همچنین دامنه وسیعی از درمان هایی مثل هنر و موسیقی را نشان می دهد . در بین درمانهای موجود ، اغلب تالیفات روی بازی درمانی و کاربرد قصه ها در درمان کودکان تمرکز دارند (اسکورزلی ، گلد 1999)

استفاده از بازی درمانی به عنوان یک فن ، به نهضت روان تحلیل گری و به کارهای آنافروید و ملانی کلاین در درمان کودکان بر می گردد . (لندرث، ترجمه آرین ، 1390 )

کاربرد درمانی قصه نیز ، ریشه در تفکرات روان تحلیل گری دارد و با کارهای میلتون اریکسون آغاز شد (کارلسون 2001) اریکسون درجلسات درمان ، قصه هایی را متناسب با موقعیت روانی مراجع برای او نقل می کرد و اعتقاد داشت که با بازگویی قصه ها ، نیروهای سازنده و مثبت ، ناخودآگاه مراجع را برای او قابل دسترس می سازد .

بتلهایم و گاردنر نیز بعد ها به کاربرد قصه ، به عنوان ابزار درمانی پرداختند . قصه ها اگرچه در روان درمانی بزرگسالان نیزمورد استفاده قرار می گیرند ، به دلیل هماهنگی ویژه ای که با جهان کودکی دارند ، به طور گسترده تری می توانند در روان درمانی کودکان به کار گرفته شوند . قصه ها فرصت همانند سازی با شخصیت ها ، برون سازی تعارضها و تخلیه هیجانها و کسب بینش را به کودک می دهد(اریکسون ، ترجمه قراچه داغی ، 1386)

مرور ادبیات پژوهشی نشان می دهد که درمانگران کودک ، قصه و قصه گویی را چه در زمینه بازی درمانی و چه به طور مستقل ، هم برای درمان (کودکان دچار سو استفاده جنسی ، دارای اختلال های یادگیری ، مبتلا به ناتوانی های هیجانی و . . . )و هم آموزش مهارت های خاص (مهارت حل مسئله، مهارتهای خود تنظیمی ، شناخت احساسات ، کنترل پرخاشگری و . . . ) به کار گرفته اند .

- Mourice

-Cratochuile

-Diagnostic And Statistical Manual Disorder (DSM)

-Haljine

-Crass

-Lahey

-Scourzelli

-Gold

-Anna -Freud

-Melanie-Klein

-Kandreth

-Milton-Erikson

-Carlson

-Bettelhim

-Gardner

 

دانلود تاثیر قصه گویی بر علائم رفتار لجبازی نافرمانی کودکان