فروشگاه اینترنتی سی سی
فروشگاه اینترنتی سی سی

فروشگاه اینترنتی سی سی

30c

دانلود پاورپوینت ارتباط درمانی

پاورپوینت ارتباط درمانی

پاورپوینت ارتباط درمانی شامل 21 اسلاید زیبا هست که قابل ویرایش می باشد و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد

دانلود پاورپوینت ارتباط درمانی

ارتباط درمانی
پاورپوینت ارتباط درمانی
دانلود پاورپوینت ارتباط درمانی
ارتباط با بیمار روان
تکنیک های ارتباط درمانی
ارتباط درمانی پل واکتل
مراحل ارتباط درمانی
ارتباط درمانی در روانشناسی
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 666 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

پاورپوینت ارتباط درمانی شامل 21 اسلاید زیبا هست که قابل ویرایش می باشد و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد. در ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم، سپس فهرست مطالب را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید.

 

بخشی از متن پاورپوینت:

ارتباط بین بیمار و  گروه مراقبت های بهداشتی باعث:ارائه روش های صحیح در برقراری ارتباط با بیماران است وبه ما کمک می کند تا این ارتباط مختل نشود.

احساس حامی و پشتیبان-- اطلاعات صحیح در اختیار میگذارد-- بازخورد-- امید در بیمار ایجاد میکند.-- بیمار براحتی مشکلش را بیان میکند

لذا بیمار را بهتر میفهمیم.

یک محیط درمانی:

 یک محیط عجیب و غریب

 ممکن است باعث تردید و ترس و وحشت شود :

روشهای جدید

اصطلاحات مخصوص یک صنف پزشکی ممکن است رفتارهای محافظت(گارد گیری) ایجاد کنید :
-- خجالت در هنگام افشای مطالب شخصی واسرار زندگی-- اطمینان نمیکنند-- ترس از اخراج از محیط کار

در اولین برخورد با بیمار بسیار مهم است.

:مهارتهای پایه

گوش دادن

پردازش

پاسخ دادن

تعریف گوش دادن فعال:

گوش دادن فعال یکی از مهارت های اصلی ارتباط با بیماراست.

گوش دادن شامل شنیدن آنچه بیمار می گوید و برقراری ارتباط برای نشان دادن درک آن است.

ابراز علاقه کلامی پاداشهای کوچکی هستند برای تشویق بیماربه ادامه صحبت

مهارت های گوش دادن فعال:

1-توجه کردن

2-جمله بندی مجدد

3-بازتاب دادن احساسات

4-خلاصه کردن

 

فهرست مطالب :

یک محیط درمانی

مهارتهای پایه

تعریف گوش دادن فعال

مهارت های گوش دادن فعال

توجه کردن

توجه کردن : راهنماها

مثال توجه کردن

جمله بندی مجدد

(جمله بندی مجدد (2

مثال جمله بندی مجدد

بازتاب دادن احساسات

مثال بازتاب احساسات

خلاصه کردن

مثال خلاصه کردن

پاسخ دادن

رازداری

دانلود پاورپوینت ارتباط درمانی

دانلود طرح جابر منظومه شمسی

طرح جابر منظومه شمسی

منظومه شمسی از انفجار یک ابرنواختر و فروریزش یک ابر مولکولی چرخان پدید آمد و هویت آن در دوران رنسانس (نوزایی) و با مشاهدات افرادی از جمله گالیلئو گالیله دوباره مطرح و شواهد انکارناپذیر آن بر پایه محاسبات او ارائه‌شد این سامانه در بازوی شکارچی، کهکشان راه شیری واقع‌شده و ۲۶٬۰۰۰ سال نوری از مرکز کهکشانی فاصله، و در کناره کهکشان قرار دارد

دانلود طرح جابر منظومه شمسی

منظومه شمسی
solar system
طرح جابر منظومه شمسی
طرح درسی منظومه شمسی
منظومه شمسی چند سیاره دارد
منظومه شمسی برای دانش آموزان
منظومه شمسیتحقیق
منظومه شمسی و سیارات آن
منظومه شمسی کلاس چهارم
منظومه شمسی کلاس پنجم
دسته بندی تحقیق
فرمت فایل docx
حجم فایل 8027 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15

مقدمه

منظومه شمسی از انفجار یک ابرنواختر و فروریزش یک ابر مولکولی چرخان پدید آمد و هویت آن در دوران رنسانس (نوزایی) و با مشاهدات افرادی از جمله گالیلئو گالیله دوباره مطرح و شواهد انکارناپذیر آن بر پایه محاسبات او ارائه‌شد. این سامانه در بازوی شکارچی، کهکشان راه شیری واقع‌شده و ۲۶٬۰۰۰ سال نوری از مرکز کهکشانی فاصله، و در کناره کهکشان قرار دارد.

ماده‌ای رقیق و فشرده به‌نام محیط میان‌سیاره‌ای در فاصله میان سیارات و اجسام دیگر وجود دارد. اجزای سازنده محیط میان‌سیاره‌ای را هیدروژن خنثی و غیر یونیزه‌شده، گاز پلاسما، پرتوهای کیهانی و ذرات گرد و غبار تشکیل می‌دهند. در واقع این پنداشت که فضا یک خلأ کامل است، نادرست است و مواد محیط میان‌سیاره‌ای در فضا وجود دارد. سدنا ۹۰۳۷۷ دورترین جسم کشف‌شده در منظومه شمسی‌است که اوج آن ۱۰۰۰ واحد نجومی است و تناوب مداری آن ۱۰٬۵۰۰ سال به طول می‌انجامد. ابری کروی‌شکل و بزرگ به نام ابر اورت منظومه شمسی را دربرگرفته که دامنه آن از ۲٬۰۰۰ تا ۵٬۰۰۰ واحد نجومی دورتر از خورشید آغاز می‌شود و به گستردگی ۵۰٬۰۰۰ تا ۱۰۰٬۰۰۰ واحد نجومی دورتر از خورشید ادامه می‌یابد. گسترش مرزهای منظومه شمسی تا جایی‌است که دیگر تحت تأثیر خورشید (نفوذ نور خورشید، گرانش خورشیدی، میدان مغناطیسی خورشید و بادهای خورشیدی) نیست. هلیوپاز مرز میان محیط میان‌سیاره‌ای و فضای میان‌ستاره‌ای است. هلیوپاز به عنوان مرز بیرونی منظومه شمسی در نظر گرفته شده و برآورد می‌شود که میان ۱۱۰ تا ۱۷۰ واحد نجومی از خورشید دورتر است.

تحقیق زمینه ای

منظومه  شمسی یا سامانه  خورشیدی (Solar System) سامانه‌ای دربرگیرنده یک ستاره به نام خورشید و شماری اجرام آسمانی دیگر است که در مدارهایی مستقیم یا غیر مستقیم پیرامون آن می‌گردند. خورشید بیش از ۹۹٫۸ درصد جرم منظومه شمسی را تشکیل می‌دهد و سرچشمه انرژی بسیار از جمله گرما و نور است. این ستاره یک ستاره نوع جی رشته اصلی و عضوی از توده ستارگان نخستین است. مانایی منظومه شمسی به مانایی خورشید وابسته‌است.

منظومه شمسی دارای هشت سیاره (عطارد، زهره، زمین، مریخ، مشتری، زحل، اورانوس و نپتون) و پنج سیاره کوتوله تاکنون شناخته‌شده (سرس، پلوتون، هائومیا، ماکی‌ماکی و اریس) است. چهار سیاره نخست، سیارات درونی یا زمین‌سان هستند و بیشتر از سنگ ساخته شده‌اند و از چهار سیاره دیگر مشتری و زحل سیارات بیرونی یا غول‌های گازی هستند و بیشتر از گازهای هیدروژن و هلیوم ساخته شده‌اند و اورانوس و نپتون غول‌های یخی هستند. علاوه بر این اجرام، منظومه شمسی دربرگیرنده اجرام دیگری از جمله ماه‌ها، سیارک‌ها، شهاب‌وارها، ، کمربند کویپر و دیسک پراکنده (سامانه خورشیدی) است.

نظریه برخورد نزدیک

در اوایل قرن بیستم میلادی دو اخترشناس امریکایی نظریه برخورد نزدیک را ارائه دادند که بنا به عقیده آنها ، ذراتی از ماده خورشید ، در اثر برخورد نزدیک یک ستاره دیگر بیرون ریخته است. بعدا این ذرات به همدیگر پیوسته و اجرام بزرگی را تشکیل می‌دهند که از این اجرام بزرگ ، سیاره‌ها بوجود آمده‌اند.

فرضیه کانت – لاپلاس

نظریه مهم دیگر در سال 1755 میلادی (1134 شمسی) بوسیله فیلسوف آلمانی ، امانوئل کانت ، مطرح شد. نظر کانت به عقیده قابل قبول امروزی شبیه است. بر طبق آن ، منظومه شمسی از یک ابر گاز و غبار در حال چرخش ، شکل گرفته است. نظر کانت بوسیله ریاضیدان فرانسوی به نام پیر دو لاپلاس بسط داده شد.

فرضیه کانت - لاپلاس ، یک ابر بسیار بزرگ از گازهای داغ را ترسیم می‌کند که به دور محور خود می‌چرخد. کانت و لاپلاس، این ابر بزرگ را سحابی نامیده‌اند.

سرد شدن گاز سحابی ، باعث انقباض آن می‌شود. در این ضمن ، با انقباض جرم اصلی ، حلقه‌هایی از گاز در اطراف آن باقی می‌مانند. این جرم اصلی همان خورشید است. حلقه‌ها در اثر نیروی گریز از مرکز (نیرویی است که اجسام در حال چرخش را به طرف بیرون از مرکز چرخش می‌راند.) از مرکز دور می‌شوند. بنابراین فرضیه، حلقه‌های جدا از هم ، منقبض شده و سیاره‌ها را بوجود آورده‌اند. دانشمندان در درستی این نظر تردید دارند، چرا که گازهای داغ گرایشی به انقباض ندارند، بلکه در فضا گسترش می‌یابند.

نظریه جدید ابرغبار

فیزیکدان آلمانی کارل فون وایتسزیکر بنیاد اصلی تئوری جدید ابر غبار را پیشنهاد کرد. بعد از آن اخترشناس امریکایی به نام جرارد کویپر نظر وایتسزیکر را به‌صورت تئوری جدید منشا منظومه شمسی تکمیل کرد. سیارات منظومه شمسی، از همان گاز و غباری شکل گرفته‌اند که خورشید از آن پدید آمده است.

ابر بزرگ با گردش خود در فضا به بخشهای کوچکتری تقسیم شده است. ذرات موجود در این بخشها ، همدیگر را جذب کرده‌اند و سرانجام سیاره‌ها را بوجود آورده‌اند. بیشتر مواد ابر اصلی در اثر تابش خورشید از آن دور شده‌اند، ولی پیش از آنکه خورشید ، حالت ستاره به خود گیرد، اندازه سیاره‌ها به حدی رسیده بود که می‌توانستند در مداری به دور آن باقی بمانند یا گردش کنند.

دانلود طرح جابر منظومه شمسی

دانلود آموزش کسب درآمد از استیک نمودن ارزهای دیجیتال در کیف پول، به دو زبان فارسی و انگلیسی


آموزش کسب درآمد از استیک نمودن ارزهای دیجیتال در کیف پول، به دو زبان فارسی و انگلیسی

آموزش کسب درآمد از استیک نمودن ارزهای دیجیتال در کیف پول، به دو زبان فارسی و انگلیسی

دانلود آموزش کسب درآمد از استیک نمودن ارزهای دیجیتال در کیف پول، به دو زبان فارسی و انگلیسی

آموزش
کسب درآمد
استیک
ارزهای دیجیتال
کیف پول
فارسی
انگلیسی
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 473 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

آموزش کسب درآمد از استیک نمودن ارزهای

دیجیتال در کیف پول، به دو زبان فارسی و انگلیسی


گردآورنده و ویرایشگر: امیر حسین البرز


تعداد صفحات: ۱۶


فرمت: PDF



مورد استفاده ی علاقمندان به مباحث ارزهای دیجیتال و دانشجویان رشته های مدیریت کسب و کار اینترنتی و مترجمی زبان انگلیسی

دانلود آموزش کسب درآمد از استیک نمودن ارزهای دیجیتال در کیف پول، به دو زبان فارسی و انگلیسی

دانلود بررسی عوامل موفقیت پروژه‌های برنامه نویسی موبایل

بررسی عوامل موفقیت پروژه‌های برنامه نویسی موبایل

بررسی عوامل موفقیت پروژه‌های برنامه نویسی موبایل

دانلود بررسی عوامل موفقیت پروژه‌های برنامه نویسی موبایل

بررسی عوامل موفقیت پروژه‌های برنامه نویسی موبایل 
مدیریت
پروژههای فناوری اطلاعات   
جامعه مشارکت‌کنندگان پژوهش
تجربه مشتری
مالی و بودجه بندی
مسائل فنی و طراحی
عوامل زمینه ای موفقیت
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 499 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 98

فایل دانلودی حاوی یک فایل ورد قابل ویرایش با عنوان بررسی عوامل موفقیت پروژه‌های برنامه نویسی موبایل برای  دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فناوری اطلاعات میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

1          فصل اول کلیات پژوهش    1 

1-1.     مقدمه  2 

1-2.     بیان مسأله  3 

1-3.     ضرورت و اهمیت تحقیق   4 

1-4.     اهداف تحقیق   4 

1-5.     سوالات تحقیق   5

1-6.     تعریف مفهومی واژگان   5

2          فصل دوم  بررسی ادبیات پژوهش    7

2-1.     مقدمه  8

2-2.     پروژه‌های فناوری اطلاعات    8

2-2-1. انواع پروژه‌های فناوری اطلاعات از لحاظ موقعیت    9

2-2-2. عوامل موثر بر موفقیت پروژههای فناوری اطلاعات    10

2-2-3. عوامل موثر بر شکست پروژههای فناوری اطلاعات    12

2-2-4. روش‌های ارتقاء عملکرد پروژهها 16

2-3.     مفاهیم مدیریت پروژه‌های نرم افزاری   18

2-3-1. قالب مدیریت پروژه‌های نرم افزاری   18

2-4.     جایگاه نیروی انسانی در توسعه نرم افزار  21

2-4-1. عوامل دست اندرکار  22

2-4-2. رهبران گروه  23

2-4-3. تیم نرم افزاری   24

2-4-4. مشکلات ارتباطی و هماهنگی   27

2-5.     محصول   28

2-5-1. شرح نرم افزار  28

2-5-2. تجزیه مساله  29

2-6.     فرایند   29

2-6-1. شکست پروژه  30

2-7.     مدل تحقیق   32

3          فصل سوم روش پژوهش    34

3-1.     مقدمه  35

3-2.     طرح پژوهش    35

3-3.     مراحل انجام پژوهش    36

3-4.     مطالعه کیفی از طریق تحلیل مصاحبه  37

3-5.     مشارکت‌کنندگان در پژوهش    38

3-5-1. جامعه مشارکت‌کنندگان پژوهش    38

3-5-2. انتخاب مشارکت‌کنندگان پژوهش    39

3-6.     روش تجزیه‌وتحلیل اطلاعات    41

4          فصل چهارم  تجزیه‌وتحلیل داده‌های پژوهش    42

4-1.     مقدمه  43

4-2.     یافته‌های حاصل از کدگذاری و طبقه بندی داده‌های مصاحبه  43

4-3.     شرح مولفه‌های استخراج شده از مصاحبه ها 46

4-3-1. تجربه مشتری   46

4-3-2. مدیریت استرتژیک    48

4-3-3. پشتیبانی و ارتقا 51

4-3-4. مدل کسب و کار  53

4-3-5. برنامه ریزی و هدف گذاری   56

4-3-6. مالی و بودجه بندی   58

4-3-7. بازاریابی و نیاز مشتریان   60

4-3-8. زیرساخت    63

4-3-9. مسائل فنی و طراحی   65

4-3-10.           عوامل زمینهای   67

4-3-11.           کارتیمی   70

4-3-12.           مسائل نیروی انسانی   73

5          فصل پنجم  نتیجه‌گیری و پیشنهادهای پژوهش    75

5-1.     مدل اولیه و مدل برآمده از تحقیق حاضر  76

5-2.     نتیجه‌گیری   79

5-2-1. تجربه مشتری به عنوان مقوله محوری بیرونی   79

5-2-2. کار تیمی به عنوان مقوله محوری درونی   80

5-2-3. عوامل زمینه ای موفقیت    81

5-3.     پیشنهاد برای پژوهش‌های بعدی   81

5-4.     محدودیت‌های پژوهش    82

6          فهرست منابع   84

7          پیوست ها 89

7-1.     نمونه‌ای از محیط نرم‌افزار MAXQDA   89

7-2.     سؤالات مصاحبه تحقیق   90

 فهرست جدول‌ها

 جدول ‏2‑1 عوامل حیاتی موفقیت پروژه‌های  نرم افزار در ادبیات تحقیق   33

جدول ‏3‑1 مشخصات مشارکت‌کنندگان   40

جدول ‏4‑1 ابعاد مدل حاصل از یافته­‌های پژوهش و مقولات زیرمجموعه آن‌ها 43

جدول ‏4‑2 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مقوله تجربه مشتری   46

جدول ‏4‑3 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مقوله تجربه مشتری   49

جدول ‏4‑4 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مقوله تجربه مشتری   52

جدول ‏4‑5: دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مقوله مدل کسب و کار  54

جدول ‏4‑6 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مقوله برنامه ریزی و هدف گذاری   56

جدول ‏4‑7 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مقوله برنامه ریزی و هدف گذاری   58

جدول ‏4‑8 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مقوله بازاریابی و نیاز مشتریان   60

جدول ‏4‑9 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده زیرساخت    63

جدول ‏4‑10 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مسائل فنی و طراحی   65

جدول ‏4‑11 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مسائل عوامل زمینه ای   67

جدول ‏4‑12 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده کار تیمی   70

جدول ‏4‑13 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مسائل نیروی انسانی   73

 

 

قسمتی از متن

چکیده

پژوهش حاضر به دنبال شناخت و تبیین عوامل حیاتی موفقیت تیم‌ها و شرکت­ها در پروژه­های برنامه­نویسی موبایل است. از این رو سوال اصلی  پژوهش این است که: عمده­ترین عوامل حیاتی موفقیت در پروژه‌های برنامه نویسی موبایل کدامند؟ این پژوهش از نوع کیفی است و از روش تحلیل محتوای استفاده شده است. دراین روش با مهندسان و توسعه دهندگان برنامه‌های کاربردی مصاحبه انجام شد. در مدل اولیه با توجه به پژوهش­های قبلی 9 عامل از عوامل حیاتی موفقیت کشف و با توجه به روش تحقیق از 14 نفر از افراد خبره حوزه اپلیکیشن مصاحبه به عمل آمد که پس از بررسی و تحلیل مصاحبه‌ها 9 عامل به 12 عامل حیاتی تغییر و اصلاح شد. این 12 عامل شامل تجربه مشتری، استراتژی و مدیریت پروژه، پشتیبانی و ارتقا، مدل کسب­کار، برنامه ربزی و هدف گذاری، مالی و بودجه بندی، بازاریابی ­و نیاز مشتریان، زیرساخت، مسائل فنی و طراحی، عوامل زمینه­ای،کار تیمی و مسائل نیروی انسانی  هستند.

 

1-1.        مقدمه

همزمان با پیدایش اولین کامپیوتر همواره بشر به دنبال استفاده بهینه از این سیستم نوظهور بود (توربان و همکاران، 1386، صص 988). اما این دستگاهها با وجود تغییر در تکنولوژی بدون نرم افزار فاقد استفاده بودند. با تولید سیستم عامل[1] توسط شرکتهای بزرگ مانند IBM[2]، اپل مکینتاش[3] و... کار کردن با کامپیوترها آسان شد و بعنوان یک رابط کاربر با کامپیوتر محسوب می­شدند. با تولید ویندوز توسط مایکروسافت [4] که شاید انقلابی در کامپیوترها بوجود آمد و استفاده از کامپیوتر تقریبا همگانی گردید دیگر کامپیوتر از شکل یک دستگاهی که منحصر به افراد خاصی بود خارج شد و تقریبا هم اکنون کمتر خانه ای یافت می­شود که این دستگاه در آن یافت نشود.

در حوزه مهندسی نرم افزار، بعد از سیستم عامل که بعنوان یک رابط، کار را برای کاربر سهل می­کند برنامه کاربردی (اپلیکیشن) از اهمیت و جایگاه ویژه­ای برخوردار است زیرا کاربران به توجه به کار، رشته و علاقه ای که دارند با این برنامه‌ها سروکار دارند. این برنامه از بازیهای رایانه ای گرفته تا برنامه‌های محاسبات سخت و... را دربرمی­گیرد. با روی کار آمدن لپ تاپ‌ها و استفاده از این دستگاهها به دلیل راحتی و قابلیت PC[5]‌ها به سرعت در میان جامعه رشد پیدا کردند. با ورود دستگاه‌های تلفن همراه و تبدیل آنها به گوشی‌های هوشمند[6] و وجود سیستم عامل بر روی آنها برنامه‌های کاربردی به سمت موبایل گرایش پیدا کرد. بدنبال این پیشرفت و فراگیری آن در جامعه برنامه‌های کاربردی به سمت این دستگاهها سوق پیدا کرده و امروزه افراد بیشتر تمایل دارند که برنامه‌های کاربردی بر روی موبایل و در دسترس آنها باشد. حتی سازمانها و شرکتهای تجاری نیز به این سمت (استفاده از برنامه‌های کاربردی بر روی موبایل) سوق پیدا کرده­اند.

 

 

1-2.        بیان مسأله

رشد و فراگیر شدن پلتفرم‌های همراه در بین افراد و شرکتها باعث شده است تا جذابیتهای فراوانی برای ایجاد و توسعه برنامه‌های کاربردی و اپلیکیشن‌ها در بین توسعه دهندگان نرم افزار ایجاد شود. هم اکنون برنامه نویسان متعددی در سراسر دنیا به صورت انفرادی و یا تیمی در حال نگارش برنامهها و توسعه محصولات نرم افزاری خود هستند. به دلیل راحتی دسترسی به بازار و بکر بودن آن رشد و جهش فوق العاده ای در این حوزه از فناوری اتفاق افتاده است.

با توجه به این رشد بازار هم اکنون تیمها و شرکتهای متعددی در کشور به صورت تخصصی به امر توسعه نرم افزارها و برنامه‌های کاربردی مشغول هستند. برخی از این تیم‌ها و شرکتها توانسته­اند بازار بسیار خوبی را برای خود ایجاد کرده و حتی برخی از آنها تا چند صد هزار مشتری

 

و....

 

 

دانلود بررسی عوامل موفقیت پروژه‌های برنامه نویسی موبایل

دانلود پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش

پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش

پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) در 21 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

دانلود پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش

پروتکل آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
پکیج آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
دانلود پروتکل آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
خرید پروتکل آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
جلسات درمانی آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

پکیج (پروتکل) گروهی آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش در 21 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

 

 

ویژگی های فایل:

شامل 8 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

21 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

این فایل دارای تمامی توضیحات و تمرینات می باشد.

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.



فهرست مطالب

جلسه اول: معارفه و آشنایی، معرفی کلی آموزش ابراز وجود و تعیین اهداف درمان

جلسه دوم: تشخیص رفتار مبتنی بر ابراز وجود و رفتارهای غیر جرات ورزانه (منفعل، پرخاشگرانه)

جلسه سوم: بحث در خصوص حقوق افراد، مهارت های درخواست کردن و علل و پیامدهای عدم درخواست

جلسه چهارم و پنجم: ابراز درخواست های غیر منطقی، علل دشواری در نه گفتن و توانایی نه گفتن

جلسه ششم: ابراز احساسات مثبت

جلسه هفتم: بجث در خصوص انتقاد، برخورد موثر و مناسب با انتقاد

جلسه هشتم: تمرین مهارت ها و رفع هر گونه ابهام در خصوص جلسات پیشین


نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه اول

هدف: معارفه و آشنایی، تبیین مفهوم هراس اجتماعی و ابراز وجود

روند کار:

پس از سلام و خوش آمد گویی به منظور آشنا شدن اعضا با یکدیگر از آن ها خواسته شد به صورت گروههای ۲ نفره در آیند و در طی چند دقیقه (۱۵-۵) سعی کنند طرف مقابل خود را بشناسند و سپس هر فرد سوال معرفی طرف مقابل خوب به اعضای گروه است. بعد از آن از اعضا خواسته شد تا ذهنیت و انتظارات خود را از شرکت در این جلسه گروهی بیان کنند بدینوسیله انتظارات اعضا از شرکت در جلسات مشخص گردید.

پس از معارفه و آشنایی قوانین گروه مشخص شد مهم ترین قوانینی که بر آن ها تأکید گشت عبارت بود از: 1- اجتناب از صحبت های منفی

۲- حمایت گر بودن نسبت به یکدیگر

۳- وجود فرصت برابر برای هم اعضاء و

۴- رازداری.

پس از تعیین اهداف، وظایف کلی اعضا و تعداد جلسات آموزشی بحث آغاز شد ابتدا اختلال هراس اجتماعی به طور کلی مطرح شد جنبه های جسمانی، شناختی و رفتاری اختلال بیان شد. سپس از اعضا خواسته شد تا تعدادی از موقعیت هایی را که در آن، هراس مواجهند و این علائم را در طی ۱۰ دقیقه مشخص کنند. بعد از تعیین موقعیت ها و دادن بازخورد به اعضا به این بحث پرداخته شد که یکی از عمل هراس اجتماعی کمبود مهارت های اجتماعی و ابراز وجود است. پس از استراحت کوتاه و پذیرایی از اعضا، در بخش دوم جلسه پژوهشگر به تعریف و بیان ضرورت ابراز وجود و نواید آن در زندگی پرداخت و برای شروع آموزش مهارت های ابراز وجود ابتدا شرکت کنندگان را با سوالاتی به چالش طلبید:

1- آیا پس از رسیدن به هدف هایی که برای خود در نظر گرفته اید، می توانید احساس شادی و سرافرازی خود را بیان کنید؟

۲- آیا می توانید به دلیل موفقیت در کارهایی که در نظر تان است به خودتان تبریک بگویید؟

3- آیا به هنگام شکست می توانید صادقانه و با تبسمی بر لب اشتباهات خود را بپذیرند؟

۴- آیا می توانید به کسانی که با تلفن یا با درخواست های خود باعث اختلال در برنامه شما می شوند بگوئید که مزاحم کارتان نشوند؟

۵- آیا در مدت اجرای برنامه آموزشی ابراز وجود، می توانید خواسته های خود را بر خواسته های دیگران ترجیح بدهید و به دیگران نه بگوئید؟

۶- آیا می توانید احساس شایستگی کنید و کارهایی که در حد توانشان است را بپذیرید؟

۷- اگر خواسته دیگران را نبپذیرید و بخواهید طبق برنامه خود پیش بروید، چقدر احساس ناراحتی می کنید؟

با مطرح کردن سوالات فوق شرکت کنندگان با توجه به اینکه اکثرا ابراز داشتند که خود را فاقد آگاهی از مهارت ابراز وجود می دانند و با اطمینان از اینکه این مهارت آموختنی است، در شرایط چالش انگیزی بین نیاز به ابراز وجود و عدم آگاهی از این مهارت قرار گرفتند. برای آنان توضیح داده شد که در چنین مواقعی رفتارهای منفعالانه و پرخاشگرانه کارساز نیست بلکه با استفاده از مهارتهای ابراز وجود می توانند از نیازها و خواسته های خود مطلع شوند و برای احساس و فکر خود را بدون افکار حقوق دیگران مطالبه کند، آرامشی درونی داشته باشند احساس استقلال کنند، با همه صادق باشند، در روابط با دیگران درستکار باشند و با صراحت خود را بیان کنند.


جلسه دوم

هدف: معرفی انواع سبک های ارتباطی شامل منفعالانه، پرخاشگرانه، ابراز مندانه

جلسه با ذکر خلاصه ای از محتوای جلسه قبل شروع می شود و تکالیف خانگی مورد بررسی قرار گرفت. سپس سه سبک ارتباطی به شرح ذیل و به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت:

رفتار و نگرش منفعلانه

اشخاصی که رفتار و نگرش منفعل دارند، فاقد اعتماد به نفس هستند، این افراد خود را با دیگران مقایسه می کنند و در این مقایسه در می یابند که چیزهایی کم دارند این افراد غالبا با اشخاصی مواجهه میشوند که افراد دارای نگرش و رفتار منفعالانه را سرزنش می کنند. افرادیکه نگرش و رفتار آن ها پرخاشگرانه است، تمایل دارند که از طریق تحقیر و سرزنش دیگران، فقدان اعتماد به نفس در خودشان مقابله کنند. بنابراین شخص منفعل اغلب یک آماج بی دفاع و آسان جهت حمله است.

دانلود پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش