فروشگاه اینترنتی سی سی
فروشگاه اینترنتی سی سی

فروشگاه اینترنتی سی سی

30c

دانلود نمونه اجرا شده تست cat - نمونه اجرا شده آزمون اندریافت موضوع کودکان cat

نمونه اجرا شده تست cat - نمونه اجرا شده آزمون اندریافت موضوع کودکان cat

نمونه تفسیر آزمون cat نمونه اجرا شده cat نمونه اجرا شده آزمون اندریافت موضوع کودکان cat

دانلود نمونه اجرا شده تست cat - نمونه اجرا شده آزمون اندریافت موضوع کودکان cat

نمونه اجرا شده تست cat
دانلود رایگان نمونه اجرا شده آزمون اندریافت موضوع کودکان cat
نمونه انجام شده آزمون cat
نمونه تفسیر cat
نمونه تفسیر آزمون cat
نمونه اجرا شده cat
نمونه اجرا شده آزمون اندریافت موضوع کودکان cat
دانلود رایگان نمونه اجرا شده آزمون cat
تفسیر آزمون cat
آزمون اندریافت موضوع کودکان
دانلود آزمون cat
آزمایش cat
آزمون اندریا
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6

نمونه انجام شده آزمون cat

نمونه تفسیر cat

 

تعداد صفحات:   6   +  13

نمونه اجرا شده:  6 صفحه

راهنمای آزمون:   13 صفحه

 

نوع فایل:   WORD

 

 

قسمتی از متن:

 

کارت 7

 

داستان:

 

اینجا یه جنگله یه دونه ببره، داره حمله می­کنه، یه دونه میمونه، میمونه هم از ترسش داره به شاخه ها می پره، که فرار کنه، پرسیدم ببر ومیمونه به چی فکرمی کنند. گفت: ببره الان داره فکر می­کنه که اگه میمونه رو بخوره .....دیگه خودشو خیلی می گیره، پرسیدم خودشو خیلی می­گیره یعنی چی؟ یعنی خودشو بالا می بره، بعد می گه اگرهم اونو نخورم دیگه هیچ کی تحویلم نمی­گیره، پرسیدم میمونه به چی فکرمی کنه؟ گفت: اگه وایسه این بخوردش بقیه می­گن این چه میمون بی عرضه­ ای بوده که فرار نکرده، اگه فرار کنه می گن اون چه میمون با عرضه بوده که فرار کرده، پرسیدم حالا فکر می کنی آخر داستان چی می شه؟ فکر می کنم نمی تونه اونو بگیره.

 

تفسیر:

 

باز رقابتی که بین او و برادرش وجود دارد در پاسخ ها نمایان شده است. در این تصویر نقش کنترل کنندگی یک قهرمان دیده می شود. نمی دانم این شخصیت مقتدر پدر او هست یا برادرش؟

 

 

 

کارت 8

 

داستان:

 

این یک خانواده میمونه که نشستن توی خونشون، یه قاب عکس اون بالاست، دارن تماشای فیلم می کنند. یک بچه هم اینجاست . دارن درباره این فیلمی که می بینن حرف می زنند، که مثلا چه فیلم خوبیه؛ این مرده داره به بچه اش می گه برو بیرون بازی کن. اون قابی هم که اون بالاست عکس مادر بزرگشونه. یا یکی از فامیلاشونه.

 

تفسیر:

 

این تصویر را به شکل خانواده ای که دور هم جمع شده اند توصیف کرد. بیانگر محیط خانوادگی گرم اوست. میمون مسلط به بچه چهره تهدید کننده ندارد.

دانلود نمونه اجرا شده تست cat - نمونه اجرا شده آزمون اندریافت موضوع کودکان cat

دوره دیباگر Debugger – آموزش حرفه‌ای خطایابی برنامه نویسی

دوره دیباگر Debugger – آموزش حرفه‌ای خطایابی برنامه نویسی

اگر میخواهید دیباگ کردن را به صورت حرفه ای یاد بگیرید پیشنهاد میکنم در این دوره شرکت کنید.


مشخصات فایل
تعداد صفحات550
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیzip
دسته بندیدوره های آموزشی

توضیحات کامل

یک بار برای همیشه دیباگ کردن را یاد  بگیرید

اگر برنامه نویس هستید یا تازه برنامه نویسی را شروع کردید حتما با خطاهای برنامه نویسی روبرو شده اید. برای حل این مشکلات یکی همیشه همراه‌مان باشد تا بتوانیم این خطاها را حل کنیم و از دستشون راحت شویم.

حالا فکر کنید کسی نباشد باید چیکار کنیم؟ متاسفانه خیلی از افراد به خاطر عدم حل باگ یا همان خطاهای برنامه نویسی، کلا برنامه نویسی را رها می کنند و بیخیال آن می شوند. بعضی ها هم برای اینکه شخصی این خطاها یا همان باگ را حل کند هزینه های بسیاری پرداخت می کنند.

به جای هزینه دادن برای خطایابی پروژه و حل مشکلات و باگ های پروژه، یک بار برای همیشه دیباگ کردن را یاد بگیرید. در این دوره به شما یاد خواهیم داد اگر در برنامه و پروژه ای که در حال انجام دادن آن هستید به مشکل برخوردید باید چیکار کنید و چطوری مثل آب خوردن آن را حل کنید. (نحوه دیباگ کردن پروژه به صورت حرفه‌ای)

با محصول دیباگر debugger

بصورت مستقل به اشکال زدایی برنامه های خود بپردازید و از سردرگمی های مختلف راحت شوید

آموزش خطایابی پروژه های برنامه نویسی بصورت مستقل

هر زبان برنامه نویسی به مانند تمام زبان ها دارای قواعد و دستور زبان می باشد. همان طور که در زبان فارسی ترتیب و ترکیب واژگان، حرف تعریف، ضمیر و اسم داریم و به آن دستور زبان فارسی گفته می شود در زبان های برنامه نویسی نیز اصولی پابرجاست که اگر رعایت نشوند خطا رخ می دهد. به این خطا ها در زبان های برنامه نویسی، باگ (Bug) گفته می شود.

طبیعتاً به فرآیند پیدا کردن ایرادها و حذف آنها از برنامه هم، دیباگ (Debug) گفته می‌شود. همیشه خطاهای به ظاهر کوچک، مشکلات بزرگی را در برنامه نویسی به بار می آورند. نمونه آن را می توانید در کاوشگر فضایی رباتیک ببینید. در این کاوشگر از یکای پوند-نیرو به جای نیوتون-ثانیه استفاده شده بود و همین اشتباه ساده باعث خسارت 125 میلیون دلاری شد. بهرحال، برنامه نویس خوب کسی نیست که سریع‌ترین کد یا هوشمندانه‌ترین الگوریتم را می‌نویسد، بلکه کسی است که خطرناک‌ترین باگ‌ها را پیش از ایجاد مشکلات بزرگ کشف می‌کند تا از مشکلات زیانبار جلوگیری کند.

بسیاری از افراد هنگام برنامه‌نویسی و یا کار با نرم‌افزارهای گوناگون با خطاها و مشکلاتی مواجه می‌شوند. رفع این خطاها و مشکلات، به دغدغه مهمی برای فرد مبدل می‌شود؛ اما بعضا از راهکار مناسب برای درک چرایی مشکل و رفع آن آگاه نیستند و استفاده نمی‌کنند. دوره آموزش دیباگ کردن پروژه های برنامه نویسی به شما این کمک را می کند که به خطایابی پروژه های برنامه نویسی به صورت مستقل بپردازید.

بدون کمک گرفتن از کسی، خودتان خطایابی کنید

همانطور که در بخش بالا گفتم خیلی از افراد به خاطر روبرو شدن با باگ یا همان خطاهای برنامه نویسی، کلا برنامه نویسی را کنار میگذارند. این مورد را صدها بار با چشم خود دیده ام. آن شخص توانایی حل باگ را نداشته و کلا برنامه نویسی را کنار گذاشته و دیگر سمت برنامه نویسی نیامده است.

یا افراد مختلفی را دیده ام که برای حل یک باگ، هزینه های عجیب غریبی پرداخت کرده اند. حالا فکر کنید در یک پروژه شما 20 30 عدد خطا یا همان باگ داشته باشید باید چیزی بین 10 تا 15 میلیون پرداخت کنید که مبلغ بسیار زیادی است. کلا رفع باگ توسط متخصصین هزینه بر است.

حالا به جای اینکه به کسی وابسته باشید یا هزینه ای پرداخت کنید چرا خودتان دیباگ کردن را یاد نمی‌گیرید؟ یک بار برای همیشه این تخصص را یاد بگیرید و مستقل شوید. حتی می توانید از افراد دیگه هزینه برای دیباگ کردن پروژه هایشان دریافت کنید.

در دوره آموزش دیباگ کردن پروژه برنامه نویسی، به شما انواع خطا را یاد میدهیم. به شما یاد میدهیم چطوری پروژه ها را به ساده ترین شکل ممکن تریس کنید. سایت هایی را معرفی می کنیم که بتوانید از آنها نهایت بهره را ببرید. به شما یاد میدهیم چگونه یک جستجوگر حرفه‌ای برای رفع باگ شوید و ده‌ها مورد دیگر ...

آموزش حل مشکلات برنامه نویسی به ساده‌ترین شکل ممکن

[dw-note color="green"]برای اطمینان از کیفیت دوره، 2 جلسه از این دوره را به صورت رایگان برای شما در بخش زیر قرار دادیم که با خیال راحت بتوانید دانلود و از کیفیت عالی این دوره اطمینان پیدا کنید.[/dw-note]


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود نرم افزار حسابداری مدارس School Accounting | آخرین نگارش و آپدیت تاریخ اسفند 1401

نرم افزار حسابداری مدارس School Accounting | آخرین نگارش و آپدیت تاریخ اسفند 1401

نرم افزار حسابداری مدارس School Accounting آخرین نگارش و آپدیت تاریخ اسفند 1401

دانلود نرم افزار حسابداری مدارس School Accounting | آخرین نگارش و آپدیت تاریخ اسفند 1401

نرم افزار حسابداری مدارس School Accounting آخرین نگارش و آپدیت تاریخ اسفند 1401
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل zip
حجم فایل 31307 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1

همکاران فرهنگی که در ارسال اطلاعات در برنامه حسابداری مدرسه یا زدن سند جدید و اپدیت برنامه مشکل دارند می توانند پکیج حسابداری زیر که به صورت کاملا اصلاح شده و تست شده در مدارس تهیه شده را جهت ادامه استفاده از این برنامه دانلود و نصب نمایید.

راهنمای نصب و استفاده از نرم افزار جسابداری مدرسه را هم پس از دانلود این پکیج میتوانید مشاهده نمایید.

در صورت بروز هر مشکلی در اجرا یا نصب آن می توانید از بنده مشاوره بگیرید.

نرم افزار صد در صد تست شده و تضمینی است. 

 

آخرین نگارش و آپدیت نرم افزار حسابداری مدارس School Accounting آخرین نگارش اسفند 1401

حل مشکل ارسال به منطقه در این نسخه

 

در صورت تمایل میتوانید از ما درخواست کنید تا با اتصال به سیستم شما مشکل حسابداری شما رو حل کنیم -

دانلود نرم افزار حسابداری مدارس School Accounting | آخرین نگارش و آپدیت تاریخ اسفند 1401

پاورپوینت آشنایی با فرآیند الکتروفورتیک

پاورپوینت آشنایی با فرآیند الکتروفورتیک

دانلود پاورپوینت آشنایی با فرآیند الکتروفورتیک


مشخصات فایل
تعداد صفحات17
حجم897 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمواد و متالوژی

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت آشنایی با فرآیند الکتروفورتیک جهت رشته مواد و متالوژی در قالب 17 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

الکتروفورتیک (EPD):
یکی از فرایندهای کلوییدی در تولید سرامیک ها که مبتنی بر حرکت ذرات باردار در سوسپانسیون در اثر میدان الکتریکی و نشست آن ها بر الکترود مناسب (الکترود با بار مخالف)

 

 

 

فهرست مطالب
الکتروفورتیک (EPD)
تئوری حاکم بر EPD
فاکتورهای موثر بر EPD
انواع نشست EPD
کاربردهایEPD
تنها مشکل  EPD
مکانیزم تشکیل رسوب در فرایندEPD

 

 

 

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک دانش آموزان


دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک دانش آموزان

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک دانش آموزان

دانلود دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک دانش آموزان

دانلود مبانی نظری  ادراک دانش آموزان
پیشینه تحقیق ادراک دانش آموزان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 188 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 73

- ادراک دانش آموزان[1]

آموزش‌ وپرورش از اساسی‌ترین ارکان توسعه‌ی[2] هر کشور است و برنامه‌ریزی در مسائل مربوط به‌نظام آموزشی، بدون تـوجه بـه نگرش و دیدگاه فراگیران نسبت‌ به‌ درس‌ و مدرسه چندان مفیدومؤثر‌نخواهد‌بود‌. آموزش‌وپرورش شامل کتاب، معلم، دانش‌آموزان و...است هر یک از این اجزا در درون‌ سیستم و نظام آموزشی جایگاه و نقش‌ خاصی‌ دارند‌ و سیستم را دررسیدن به‌ هدف‌های‌ اصلی‌ یاری می‌رسانند. یکی از اجـزای مـهم واصلی‌ این سیستم، نگرش‌ها، ادراک و علایق ‌دانش‌آموز است، که نقش‌ قابل‌توجهی در تعلیم همه‌ی آموزندگان‌ دارد. برنامه‌ریزان‌ درسی‌ باید توجه مخصوص به نیازهای ویژه‌ی یادگیرندگان و تغییر‌ این‌ نیازها که‌ موجب پرورش و پیشرفت آن‌هاست، مبذول دارند‌(ماهی دشتی و محمد ،1384).

آلپورت، ادراک را یک حالت روانی –عصبی – آمادگی می‌داند که از طریق تجربه سازمان‌یافته یا تأثیری هدایتی و پویا بر پاسخ‌های فرد، در برابر پدیده‌ها و موقعیت‌ها ظهور می‌کند (کریمی،1379). شریفی (1368) ادراک از رفتار معلم را برداشت‌های ذهنی دانش‌آموز از رفتار معلم می‌داند.

موسوی (1385) چون موضوع ادراک بر رفتار‌ سازمانی‌ تأثیر‌ بسیار زیادی دارد، بررسی ایـن امـر بـه‌ویژه‌ کاربردهای آن حائز اهمیت است. اغلب گفته می‌شود که «هرکس دنیا را‌ با دیدگاه متفاوتی‌ می‌بیند.» این عقیده کم ‌و بیش حقیقت دارد، زیرا هـرکسی در منظری ایستاده و واقعیت‌های‌ پویا‌ و مسائل زندگی را‌ از‌ آن دیدگاه می‌نگرد و این تفاوت و اختلاف دیدگاه‌های افراد برخاسته ازنظر آنان اسـت. هنگامی‌که اشخاص در معرض اطلاعات، وضعیت‌ها یا رخدادهای واحدی قرار می‌گیرند، اغلب واکنش‌های متفاوتی از خود نشان‌ می‌دهند و هر کس مایل است که نظر خویش را درست بداند؛ بنابراین شناخت امکان‌پذیر نیست، چنین‌ تفاوت‌های دیدگاهی، این نکته را نشان می‌دهد که برخلاف آن‌که شعور متعارف حکم‌ می‌کند، آدمی دنیای اطراف خود را بی‌پیرایه‌ و مستقیم درک نمی‌کند یا به دیگر سخن آدمی‌ است که فعالانه تصویر یا جلوه‌ای از دنیای پیرامون خود را از طریق فرآیند پیچیده و پویای‌ ذهنی ساخته و بر اساس آن به‌ تـدوین‌ بـرنامه زندگی خود اقدام کرده و ایفای نقش می‌کند ادراک هر موجودی به‌اندازه ظرفیت وجودی اوست و این ادراکات نه‌تنها بر رفتار شخص‌ بلکه بر رفتار دیگران نیز مؤثر‌ است.

در سال‌های اخیر شواهد تحقیقاتی نشان دادند که دانش آموزان روی اعمال و افکار معلمان اثر می‌گذارند و افکار و رفتارهای معلمان تحت تأثیر نحوه واکنش دانش آموزان به فعالیت‌های کلاسی قرار می‌گیرد. این مسئله تأکید بند‌ورا[3] روی تعاملات متقابل شناخت، رفتار و اعمال محیطی را به یاد می‌آورد (زارع،1390).

 

2-2-1 ادراک و اهمیت آن

ادراک مفهومی است کـه درنـتیجه دریافت اطلاعات حسی حاصل‌ می‌شود. انسان تحت تأثیر محرک‌های حسی و با توجه به برداشت، پنداشت و یا استنباط خود دست به عملی می‌زند که برطرف‌کننده‌ یکی‌ از نیازهای اوست ولی این‌ عمل‌ همیشه‌ مبتنی بر واقـعیات نـبوده‌ و درنتیجه نیاز او برطرف نخواهد شد. دو عنصر اساسی در این تعریف وجود دارد، اولاً، ادراک دستگاهی‌ است مشتمل‌‌بـر‌گزینش وتفکیک، بعضی اطلاعات‌ پردازش می‌شود و بعضی نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال، درباره اوقـاتی بیندیشید‌ کـه‌ تیک و تاک ساعت پیش از خواب مزاحمتان است. صدای ساعت معمولاً موردتوجه است. هرچند که خودصدا‌ تداوم‌ دارد. این‌ جدا کردن بـه ما یاری می‌دهد تا از توجه‌ به‌ اطلاعات‌ نامربوط‌ و آزاردهنده پرهیز کنیم. عنصر دوم، سازمان‌دهی است. اطلاعاتی که پردازش می‌شود به‌ صورتی مرتب طبقه‌بندی می‌گردد تا‌ بتوانیم‌ به‌ اطلاعات حاصل از محرک‌ها معنایی بدهیم. هر محرک نشانه‌های مـعینی از مـاهیت‌ خود بـه دست می‌دهد (موسوی،1385)

مورهدوگریفتن[4] (2012) ادراک فرد از پدیده‌ای ممکن است‌ با‌ مـاهیت‌ واقـعی آن متفاوت باشد: آنچه شنیده می‌شود الزاماً همان چیزی نیست که‌ گفته‌شده است. ادراک در حقیقت عبارت‌ است‌ از استنباط و تـعبیر شـخص از مـحیط و نه ثبت دقیق آنچه در‌ دنیای‌ خارج‌ موجودیت دارد. همچنین پدیده واحدی ممکن است به‌وسیله افراد مـختلف بـه صور گوناگونی فهمیده و درک شود. فهم و درک واحـدی مـمکن است به طرق مختلف ایجاد‌ شود، ادراک با‌ نیازهای‌ شخص ارتباط نزدیک دارد و به‌طوری کلی‌ امری است منحصربه‌فرد کـه نمایانگر‌ تمام‌ یا قسمتی از موقعیت آن‌گونه که‌ فرد‌ آن را‌ می‌بیند، هست دانش آموزان معلمانی را ترجیح می‌دهندکه گرم

ودوستانه باشد، مهم‌تر از آن روابط مثبت معلم و دانش‌آموز است که در آن معلمان از مهارت‌های خاص استفاده می‌کنند، با واکنش‌های مثبت دانش آموزان به مدرسه و دستیابی‌های درسی بیشتر در ارتباط است (کیلن، 1998).

گازدا[5] (1973) به‌منظور فراهم ساختن بستر مناسب برای پرورش خود پنداره‌ی دانش آموزان و شکل‌گیری احساس مهم بودن و ارزشمندی[6] در دانش آموزان، معلمان باید به نکاتی توجه داشـته باشـند؛ مهارت‌های برقراری ارتباط جهت اثربخشی معلم و ادراک صحیح دانش‌آموز از وی اهمیت زیادی دارد. دراین‌باره گازدا الگویی را مطرح می‌کند که عبارت است از:1- کاوش خود[7]: معلم ضمن برقراری ارتباط مثبت بادانش آموز وی را به کاوش در خود تـشویق می‌کند که در این میان سه مهارت ارتباطی همدلی، احترام و محبت اهمیت دارد.

2 -خود فهمی: با افزایش اعتماد دانش آموزان به معلم، آن‌ها در فضای اعتماد آمیز کـلاس درس درباره‌ی یکدیگر چیزهای بیش‌تری یاد می‌گیرند.

 انصاری (1375) جو روانی- اجتماعی[8] کلاس: شامل دو متغیر کلی ادراک (برداشتی که افراد از واقعیت‌های موجود در کلاس دارند) و انتظار (تمایلات و خواسته‌هایی که افراد از جو روانی – اجتماعی کلاس دارند) است. جوی برای یادگیری مطلوب است که تفاوت ادراک و انتظار زیاد نباشد یا این دو مساوی باشند. در صورت تفاوت، باید در پی اصلاح یا تغییر جو کلاس بود. پس دارند.

میشو وهمکاران (1996) 1-انتظار شاگردان به ادراک از جو روانی و اجتماعی کلاس بیشتر است 2- بیشترین تفاوت ادراک و انتظار شاگردان در مؤلفه‌های مشارکت برخورداری از پشتیبانی معلم و نظم و سازمان‌دهی مطالب است 3- کمترین تفاوت ادراک و انتظار دانش آموزان در مؤلفه‌های اهمیت دادن به کار و تکلیف، دل‌بستگی متقابل بین دانش آموزان است که رضایت آنان را در امور مذکور نشان می‌دهد 4- انتظار معلمان بالاتر از ادراک است 5-ادراک و انتظار معلمان بالاتر از ادراک و انتظار شاگردان است 6- تفاوت ادراک و انتظار معلمان نسبت به شاگردان کمتر است 7-بیشترین تفاوت ادراک و انتظار معلمان در مورد مؤلفه‌های مشارکت دل‌بستگی متقابل بین دانش آموزان است.

فتاحی (1393) نگرش دانش آموزان نسبت به موضوعات مختلف درسی حاصل موفقیت‌ها یا شکست‌های آنان درگذشته است و در علاقه‌مندی یا بی‌علاقگی آنان به آموزش‌هایی که در مدرسه به آنان داده می‌شود تأثیر بسزایی دارد در حقیقت نگرش دانش آموزان به یک موضوع درسی بخشی از جریان پیشرفت تحصیلی را تشکیل می‌دهد.

نگرش یا ادراک، عمیق‌ترین لایه‌ی رفتار هر‌ فرد‌ را‌ تشکیل مـی‌دهد و از ایـن نـظر، تأثیر پایداری در شکل‌دهی به رفتار، مواضع و جهت‌گیری‌های‌ اشخاص نسبت‌ به پدیده‌ها و محیط پیرامون خود دارد. با وجوداین که تعاریف مـتفاوت و گوناگونی از نگرش به‌عمل‌آمده یکی ازتعاریف به این صورت می باشد،حالت عاطفی مثبت یا مـنفی نسبت به یک موضوع‌(گنجی، 1380).

ترکیب شـناخت‌ها و احـساس‌ها و آمادگی برای عمل به یک‌چیز معین را، نگرش به آن چیز می‌گویند (کریمی،1379). سانجر وگانگورن[9] (2009) در مطالعه‌ای نشان دادند که ادراک از محیط کلاس با مؤلفه‌های شناختی انگیزشی خودگردانی یادگیری رابطه‌ی مثبتی دارد.

وقتی دانش آموزان ادراک مثبتی از کلاس درس و محیط کلاس خود داشته باشند، عملکرد بهتر و نگرش‌های مثبت‌تری به آموخته‌های خود خواهند داشت (راسر[10]، به نقل از درمن وهمکاران،2006) با توجه به اینکه تعامل میان دانش آموزان و آموزش در محیط مدرسه و کلاس رخ می‌دهد، محیط در افزایش و یا کاهش سطح یادگیری بسیار مؤثراست و آنچه مطلوب یا نامطلوب بودن جو کلاس را مشخص می‌کند ادراک وبرداشتی است که دانش‌آموز از آن محیط دارد.

به زعم نصری (1389) مقصود ما از ادراک این است که‌ شخص‌ به نحو‌ عمیقی روابط خودش را نسبت بـه‌ اشخاصی کـه در اطـرافش هستند و نسبت به مقررات محیطش بفهمد‌ و درک کند، با صراحت‌ مقام خود را در جامعه که در آن زندگی و کار می‌کند تشخیص دهـد‌ و به‌خوبی و وضوح به‌ نقایص و مزایای اخلاقی خود پی ببرد.

به نظرعصاره (1389) ادراک درنتیجه و بر اساس فعالیت با تشخیص در جامعه به وجود می‌آید. انسان در شناختن باقی مـردم، در ضـمن تشخیص روابط آن‌ها نسبت به خود با ادراک‌ خویشتن شکل‌ می دهد چنان‌ چه دانش‌آموزی در مورد یک درس یا معلم تجربه‌ی مثبت یا منفی‌ داشته‌ باشد، با‌ درس مشابه و جدید برمبنای نگرش و تلقی گذشته بـرخورد خواهد کرد. اگر تجربه‌ی گذشته‌ی دانش‌آموز موفقیت‌آمیز‌ باشد، نگرش‌ مثبت‌ نسبت به درس تقویت خواهد شد؛ و برعکس، اگر تجربه‌ی قبلی توأم‌ با شکست‌ باشد، با‌ درس جدید نیز با نگرش منفی برخورد خواهد کرد.

2-2- 2 - ادراک مثبت از معلمان وارتباط کلامی تعاملی

به زعم گورهام ،ارتباط غیرکلامی تنها نشانگر جزئیات سبک تدریس کارآمد است. ارتباط کلامی، وجه دیگری را نشان می‌دهد. دو نوع ارتباط کلامی شامل تمرکز روی افزایش تعامل بین معلمان و دانش آموزان به‌نحوی‌که فراگیرانی فعال شوند هست. نخستین نوع، مکالمه درون کلاسی است که شامل رفتارهایی نظیر تشویق و ترغیب دانشجویان به صحبت کردن، نظرخواهی و ارائه مثال‌های شخصی است،ثابت‌شده این نوع رفتارها رابطه مثبتی با یادگیری عاطفی و انگیزش دانشجویان دارند(گورهام، 1988؛ کریستوفل،1990).

ساندرز و وایزمن[11] (1990) در مطالعه‌ای در آمریکا دریافتند که دانش آموزان اروپایی-آمریکایی، افریقایی-آمریکایی، اسپانیایی و آسیایی، یادگیری عاطفی بیشتری را حین استفاده معلمانشان از رفتارهای کلامی مربوط به بحث و گفتگو نظیر پرسش در مورد تکالیف و نظرخواهی از آنان نشان می دهنداین کلاس، کلاسی است که بر روی میزان ادراک دانش آموزان از دسترس‌پذیری معلم تمرکز دارد.



1-student Perceptions

2-development

1-Bandura


1-Muverhead & Grifitn

[5] -Gazdea

[6] - Feel important and valuable

[7] - Your search

[8] - Space psycho - social

1-Sanjr & Gangvrn

[10] -Rasser

1- Sanders & Wiseman

2-Zoltan & Dooran & khilli
   Oliver & Avpligor 3-

 

دانلود دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک دانش آموزان